2011. február 19., szombat

Csokoládé mousse málnás csokiburokban


Nálam a z első számú csokoládé a belga Leonidas praliné. A párom szokott hozni egy kilós dobozzal, amikor kint jár. Csodálatos üzletei vannak, tálcákon állnak a finomabbnál finomabb csokoládék. Különböző méretű dobozokat lehet választani és olyan fajta csokival megtölteni, ami tetszik. Az egy kilós dobozban mind más és más csoki rejtőzik. Ugyan már vagy egy éve nem ettem ilyen csokit, mert nem volt, aki hozzon, de emlékeimben élénken él a dobozban megbúvó pralinék, nem volt benne két egyforma darab. Egyszer a kisfiammal is betértünk egy ilyen üzletbe, aki nagyon édesszájú (vajon kitől örökölte? :-)), azt látni kellett volna, hogy válogatott a csokihegyekből. Imádom az ilyen üzleteket. Nos az egyik fajta bonbon nagyon hasonlított arra, amit tegnap sikerült összehoznom. Nekem ez ízlett a legjobban, amiket eddig készítettem. A roppanós csokoládé, benne a selymes, lágy krém, hmmm isteni.
Az egyik bevásárlóban pedig vettem málnás étcsokoládét, 70 %-ost, amiben még kis mandulalapocskák is voltak. Magában is nagyon finom volt, de így megtöltve...
A csokoládé mousse-ból maradt ki, azt meg pohárkrémnek használtam fel.

Csokoládé mousse málnás csokiburokban

Hozzávalók:
a csokoládé mousse-hoz:
6 db marshmallow cukor (pillecukor),
0,5 dl tejszín,
10 dkg étcsokoládé (55 %-os),
1 evőkanál rum,
1 vaníliarúd kikapart belseje,
2 dl tejszín (ezt verjük fel)


a külső burokhoz:
15 dkg málnás étcsokoládé.


Elkészítés: először a csokoládé mousset készítem el. A tejszínt egy percig forralom, majd beledobom a marshmallow darabokat és beletördelem a csokoládét, a vaníliát, hagyom, hogy teljesen felolvadjon minden. Jól elkeverem, majd mehet bele a rum. A tejszínt felverem keményre, összekeverem a csokis résszel és kis tálba téve mehet a hűtőbe, jól lehűtöm.
Közben elkészítem a csokihüvelyeket.  A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és hozzátördeltem a maradék csokit. Addig kevertem, amíg elolvadt, ekkor a hőmérséklete kb. 28 fokos. Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete szép fényes roppanós marad a csokoládé.  Ezután újramelegítettem kb. 33 fokra és egy kis ecset segítségével a bonbon formát kétszer kikentem, közte a hűtőben pihent. 
A második kenés után kivettem a hűtőből a krémet, eldobható habzsákba tettem és a csokiformákat megtöltöttem vele, helyet hagyva a lezáráshoz.
Ismét hűtőbe tettem legalább egy órára, majd az maradék csokit újra felolvasztottam és lezártam vele a bonbonokat, ismét hűtő. 
Ezután óvatosan kifordítottam a formából.

28 megjegyzés :

  1. Ez valami isteni lehet! És milyen szép!

    VálaszTörlés
  2. Fantasztikus! Az a málnás étcsoki tényleg isteni finom, na hát még így...

    VálaszTörlés
  3. Ez csodásan néz ki!
    Mi is nagy rajongói vagyunk a Leonidas csokiknak... és azt tudtad, hogy Leonidas úr görög?:-)

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű! Két-három darabkát most szívesen elfogadnék!

    VálaszTörlés
  5. Húúúú, de jól néz ki!!!! :-)

    VálaszTörlés
  6. Valami lemaradt:
    támogatom a díjesővel kapcsolatos kérést!!! :-)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jó ötlet a mousse a bonbonba! Különösen tetszik, hogy nincs benne nyers tojás!

    VálaszTörlés
  8. Mézeskalács!
    Köszi szépen:-))

    Chef Viki!
    Eddig csak narancsosat használtam, de most vettem többfélét.

    Latsia!
    Nem, nem tudtam...eddig:-))

    Mónika!
    Van még :-)

    Mariamm!
    Köszi!
    Kár, hogy kevesen fedezik fel:-)

    Erinacea!
    Igen nagyon jó ötlet volt, imádom:-)
    Én is viszolygok a nyert tojás alkalmazásától.

    VálaszTörlés
  9. Csodálatos, gyönyörűséges!!! Én is imádtam volna, kár hogy csak nézni tudom, kóstolni pedig sajnos nem.:(

    VálaszTörlés
  10. Valami fantasztikus! Ó, de szívesen ennék most párat :)

    VálaszTörlés
  11. Gyönyörűek,jöhetne egy jó pár belőle:-)

    VálaszTörlés
  12. Szép vasárnapot! Légy szíves nézz be hozzám:
    http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com/2011/02/meglepetest-kaptam-jo-szivvel-tovabb.html

    Üdvözlet: Alexa

    VálaszTörlés
  13. Gizi!
    Köszi, kedves vagy:-))

    Ami!
    Még mindig van belőle, mert beosztjuk:-))))Köszi Neked is!

    Ditta, Bianka!
    KÖszi szépen!:-))

    Nem vagyok mesterszakács!
    Köszönöm, kedves vagy:-)
    Már meg is néztem és belinkeltelek a díjhoz:-))

    VálaszTörlés
  14. Nagyon profi!Ínycsiklandó!Bár nem ismerem ezt a Leonidas pralinét!

    VálaszTörlés
  15. Kriszta!
    Köszi, kedves vagy!
    A Leonidas praliné, maga a csoda:-))

    VálaszTörlés
  16. Nevezz a Fagor receptversenyébe február 28-ig, és nyerj egy 50 ezer Ft-os vacsorameghívást Magyarország egyetlen Michlen díjas éttermébe, a Costesbe! Részletek: http://www.facebook.com/#!/Fagor.hu?v=app_10442206389

    VálaszTörlés
  17. Ez nagyon jól hangzik!! Megihletett:)

    Voltam megint a GoodWillnél, hülyeséget írtam múltkor, bocs, összekevertem mással. Szóval nem 20 hanem 5 forma van egy kartonban a kakaóbabformából, de sokan keresik, ezért általában van nekik raktáron, amit darabra is lehet venni. Valamivel 5000,- alatt van a bruttója.

    VálaszTörlés
  18. Egy pici!
    KÖszi kedves vagy:-)

    Édes fogadalom!
    KÖszi, majd megnézem:-)

    Vianne!
    Nagyon szeretnék már én is elmenni oda, de nem tudom mikor lesz rá lehetőségem:-)

    VálaszTörlés
  19. Juj, ez tényleg fantasztikus!
    Tömény gyönyör, ahogy hívom ezeket a különleges édességeket.

    VálaszTörlés
  20. Erika!
    Köszi kedves vagy:-))
    Tényleg tömör gyönyör, egy darab épp elég belőle:-))

    VálaszTörlés
  21. Most mar nem birom ki szo nelkul... Rabul ejtett a blogod, szeretnek nalatok lakni, lehetne?:) Kepzeld, en masfel evig dolgoztam egy Leonidas uzletben, ugyhogy csaladilag fuggove valtunk, es most aztan nagyon hianyoljuk. Szoval akkor johetunk? :)

    VálaszTörlés
  22. Videkek !
    Engem egy nap alatt kirúgtak volna abból a boltból, mert megettem volna a fél üzletet:-))
    Jöhettek:-)))

    VálaszTörlés
  23. Szia! Nagyon tetszik ez a bonbon (is), elszeretném készíteni :) A kérdésem az, hogy a töltelékhez van egyszer 0,5 dl aztán 2 dl tejszín. Melyiket használod fel a csokis keverékhez és melyiket vered fel? Köszönöm szépen a választ. Lehet egyértelmű, csak én szeretek a biztosra menni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kata!
      A f0,5 dl-ben olvasztom fel a pillecukrot és a végén a 2 dl-t verem fel habnak. Rögtön javítom, hogy egyértelmű legyen.
      Ebből a krémből maradni fog, azt pohárkrémként készítettem el:-)

      Törlés