2011. február 26., szombat

Bodzapálinkás zselé csokiburokban


Zselés csokit még nem készítettem, ezért esett a választás erre a fajtára. Gondolkodtam miből készítsem, mi lenne olyan ütős, aminek a párom örülne. Mert ugye a csokik nagyobbik részének élvezője Ő. El is van kényeztetve rendesen.
Aztán megláttam a Zsindelyes bodzapálinkát és egyik gondolat követte a másikat. Reggeli teszt jól sikerül, a megajándékozott nagyon meg volt elégedve. Nagyon érdekes ízhatás, a bodza kicsit fanyar íze, a csokival keveredve igazán elismerésre méltó. Egyszerű, de nagyszerű:-)) Egy kis marcipánnal akartam még felturbózni, de ez az új formám elég kicsi volt, így most ezzel nem kísérleteztem, majd egy nagyobb formában.

Bodzapálinkás zselé csokiburokban

Hozzávalók:
10 dkg étcsokoládé (65-%-os),
0,5 dl baodzapálinka,
0,5 dl bodzaszörp,
2 kiskanál zseléfix.

Elkészítés: itt most a csokiburkot készítettem el először. A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és hozzátördeltem a maradék csokit. Addig kevertem, amíg elolvadt, ekkor a hőmérséklete kb. 28 fokos. Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete szép fényes roppanós marad a csokoládé.  Ezután újramelegítettem kb. 33 fokra és egy kis ecset segítségével a bonbon formát kétszer kikentem, közte a hűtőben pihent.
A töltelékhez összekevertem a pálinkát a szörppel és a zseléfixszel, majd átszűrtem, hogy egy pici csomó se maradjon benne. Ezzel töltöttem meg a csokihüvelyeket, helyet hagyva a lezáráshoz. Kb. fél órát vártam, amíg a zselé kicsit megkocsonyásodott, ekkor újramelegítettem a maradék csokit és lezártam vele a bonbonokat. Hűtőbe tettem és kb. 1 óra múlva már ki is lehetett pattintani a formából.

30 megjegyzés :

  1. Nagyon jó ötlet ez a pálinkás zselé! És tetszik a formád is!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon csábító bonbonokat készítettél!!! Szeretem a bodzát süteményekbe, na de így pálinkaként csokoládéval biztosan mesés lehet.:)

    VálaszTörlés
  3. Micsoda véletlen! Éppen tegnap csináltam tojáslikőrös bonbont zseléfix-szel.

    Nagyon fincsinek néz ki ez a pálinkás verzió,jó kis felnőtteknek való édesség.

    VálaszTörlés
  4. Erinacea !
    Köszi, kedves vagy:-)

    Gizi!
    KÖszi neked is, nagyon finom volt:-)

    Tatin!
    Ez a tojáslikőrös zselés nagyon jó ötlet, ezt is kipróbálom.
    Praliné blogjában kérdezte, hogy van-e blogod, de biztos nem láttad?
    Voltál a Cuki diszkontban?

    Blanka!
    KÖszi, kedves vagy:-)

    VálaszTörlés
  5. Húúúú, ennek az én férjem is örülne! Na majd lehet, hogy valami hasonlóval én is megpróbálkozom. :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépek! Jó ötlet a bodzapálinka felhasználása!

    VálaszTörlés
  7. Dia!
    Biztos örülne neki:-))

    Mónika!
    Párom is ezt mondta:-))

    VálaszTörlés
  8. Még nem juttam el a Cuki diszkontba. Napközben elfeledkezek róla mindig, mire észbekapok 5 óra van, akkor meg gondolom zárnak.
    Van blogom, de még nem nyilvános.Én nem vagyok ennyire ügyes, mint ti.Normális fényképezőm sincsen, csak a telómmal fotózkodok, ami házi használatra megfelel, de ország-világ elé nem tárnám. Kicsit lusta is vagyok, van hogy egy hónap is eltelik bejegyzés nélkül. Meg eléggé kishitű is vagyok.
    Szóval van is blogom, meg nincs is. :)

    VálaszTörlés
  9. Még bodzapálinkát nem ittam! ;) De ez szuper ötlet. :)

    VálaszTörlés
  10. Tatain!
    Szerintem nyugodtan tedd nyilvánossá, tudod nem verseny ez. Biztos neked is vannak nagyon jó receptjeid.
    Ne legyél kishitű, biztos vagyunk páran, akik szívesen olvasnánk.
    Csak biztatni tudlak:-))

    VálaszTörlés
  11. Juj, "kikészítesz" a bonbon ötletekkel! Ez csodás!

    VálaszTörlés
  12. Hogy csináljátok, hogy ilyen gyönyörű fényesek a bonbonkáitok? Fantasztikus tehetségek vagytok!!!

    VálaszTörlés
  13. Életünk és ételeink!
    Pedig nem ez a szándékom:-))

    Bálint anya!
    Az elkészítésnél leírom, hogy kell temperálni a csokoládét, vagyis a felolvasztás után hogy kell visszahűteni, és újra melegíteni, ettől lesz ilyen szép fényes.
    Ez a lépés a bonbonkészítésnél nem elhagyható, mert akkor matt lesz a csoki, bár az nem von le semmit az élvezeti értékéből:-))

    VálaszTörlés
  14. OK, eddig én is megvagyok. De érzésre-ránézésre gondoljátok a hőfokokat, vagy használtok is hozzá hőmérőt? Ilyen kis olvasztógépet én is vettem, csak ezért kérdezem. Illetve még azt, hogy milyen csokit használtok? Kakaó % számít-e? Bocsi a sok kérdésért, de egy kezdőtől jönnek. :))

    VálaszTörlés
  15. Bálint anya: én nem hőmérőzök, ezt a kis gépet használom én is. :) Felolvasztom és utána én visszaállítom csak a melegen tartó funkcióra. :) Én most épp 58%-os csokoládét használok, én a magasabb kakaótartalmút szeretem. :) - Emőke

    VálaszTörlés
  16. na, most már rangsorolnom kell a teendőimet! Semmi sem várhat! Most örülnék, ha legalább 3an lennénk! :)
    igaz bodzapálinka nincs, de van másik és akad bodzaszörp bőven!!! :)

    VálaszTörlés
  17. Bálint anya!
    Kérdezz nyugodtan, amit tudok elmondok, szívesen segítek.
    A csokiolvasztó gépbe teszem annak a csokinak a felét, amit fel szeretnék olvasztani, 2-es fokozaton. Közben kevergetem. Amikor elolvadt a csoki, leveszem és hozzákeverem a másik felét és nem tezsem vissza, hanem többször átkeverem, amíg az is felolvad. Ilyenkor kb. 28 fokos lesz a csoki. Ekkor visszateszem a gépre és 1-es fokozaton visszamelegítem, és ezen az 1-es fokozaton marad addig, amíg dolgozom vele. Én nem hőmérőzök, mert még nincs, csak úgy érzésből csinálom, de eddig még mindig sikerült eltalálnom.Arra kell vigyázni, hogy az első melegítésnél ne menjen 40-45 fok fölé a hőfok, és ezzel a módszerrel vissza lehet hűteni Ez a kristályszerkezet kialakulása miatt kell, ami fontos a csoki roppanóssága és fényessége miatt. Lehetne ezt tudományosabban is magyarázni, de szerintem így érthetőbb:-))

    Próbáld ki, biztos sikerülni fog:-)

    VálaszTörlés
  18. Ja és a kakaótartalom. Minél magasabb a kakaótartalma az étcsokinak, annál finomabb. Én szívesen használom a magasabb %-ú csokikat. A külső buroknak mindenképpen legyez az étcsoki legalább 55 %-os, vagy magasabb, akkor szép burkot lehet készíteni.
    Én az aldiban veszem, bár vannak annál finomabb csokik is, de árban ez elfogadható nekem.

    VálaszTörlés
  19. Kinga!
    Akkor munkára fel, kíváncsi vagyok az eredményre:-))

    VálaszTörlés
  20. megcsináltam, kissé pálinkás lett, mert ugye nem bodzapálinkával készült, hanem jó erős házival :) viszont ez nem is lenne gond, hanem a kiszedés, nem tudom úgy kipattintani, h ne "sérüljön" meg a bonbon. Oka mi lehet?

    VálaszTörlés
  21. Kinga!
    Nem tudom milyen formád van, gondolom szilikon bonbon forma.
    Ha ilyen lágyabb tölteléket készítek, akkor a biztonság kedvéért inkább 3x kell kikenni, mert akkor biztos nem sérül meg a kipattintáskor.
    Én nagyon lassan nyomom ki alulról a bonbont, nekem is van, hogy 1-2 megsérül.
    Remélem legközelebb jobban sikerül.

    VálaszTörlés
  22. igen, szilikon forma. Párom is azt mondta, h valszínű kevés volt a csoki. Tettem fel egy torz darabot. :D :D :D
    Muszáj próbálkoznom, mivel ilyesmit szántam két szülinaposomnak...jövő hétvégére... bátor vagyok,azt hiszem. :D :D :D

    VálaszTörlés
  23. Klassz ötlet a bodzapálesz! Próbáltad már úgy is, hogy nem zseléként kerül bele?
    Ezen kattogok most, hogy lehetne magát az alkoholt beletenni úgy hogy ne áztassa el a csokit. Van ötleted?

    Szép a forma:)
    Ha Pesten jársz, a Food-Packba nézz be feltétlenül. Kb felébe kerülnek a szilikonformák, mint bárhol máshol. És vannak egészen újak is, amivel még nem találkoztam sehol.

    VálaszTörlés
  24. Vianne, nekem a konyakosmeggynél volt egy próbálkozásom (alkohol fagyasztva berakva), de úgy nem működött. Viszont annál a posztnál sok komment jött, jó ötletekkel, pl. hogy a fondant segíthetne esetleg. Néz meg, hátha találsz vmi használhatót!

    VálaszTörlés
  25. Kinga!
    Láttam, írtam is oda:-)

    Vianne!
    A konyakmeggyel volt egy próbám, de házilag nehezen lehet kivitelezni, nem is próbálkozom vele.Nézd meg a tartalomjegyzékben.
    A Food Pack oldalát már láttam régebben is, de azt hittem ott csak nagy tételben lehet vásárolni. Legközelebb megnézem:_)
    KÖszi!
    Van itt a blo

    VálaszTörlés
  26. Szia! Nekem is megtetszett a bodzapálinkás bonbon, de emlékezetből vásároltam be hozzá, és zselatint vettem, nem zseléfixet. Itthon csak dzsemfixem van. Működhet ezekkel, vagy csak a zseléfix jó hozzá?

    Köszi: Judit

    VálaszTörlés