2011. január 19., szerda

Narancsos-csokoládés mousse


Az előző mousse-ban nem volt nyers tojás, ezért is tetszett meg a recept. Aztán,a mikor megláttam Fűszerháznál ezt a receptet és el is olvastam, akkor kipróbálásra ítéltem. Szeretem a páromat meglepni, kényeztetni valamivel, ha már olyan édes szájú:-))
Meglátni és eldönteni, hogy elkészítem egy pillanat műve volt, meg aztán minden volt itthon hozzá. Nosza munkára fel. Valóban gyorsan kész volt és mire a párom este hazaért már jól be is volt hűtve, utána már csak a dicséreteket kellett bezsebelnem. Az én részemet 3 napra beosztva ettem meg:-)) 
Ha valaki szereti az ilyen krémeket, annak ez biztosan ízleni fog. Az eredeti recept itt látható. Ebben ugyan van tojás, de a készítésnél majd látszik, hogy nem nyers formában.Ebből a mennyiségből két ,elég nagy adag lett.

Narancsos-csokoládés mousse

Hozzávalók:

15 dkg jó minőségű étcsokoládé (55 %-os),
1,5 evőkanál vaj,
1,5 narancs frissen facsart leve,
1 teáskanál frissen reszelt narancshéj,
1 evőkanál  kristálycukor,
2 nagy tojássárgája ,
1 evőkanál rum,
3 dl tejszín.

a tetejére: reszelt narancshéj és csokiforgács.

Elkészítés: a csokiolvasztó gépemben megolvasztottam a csokit, hozzátettem a vajat és hagytam teljesen felolvadni. Egy másik edényben összekevertem a tojások sárgáját a cukorral, a narancslével és 2-3 percig forraltam, majd hozzáöntöttem  a csokis vajat és jól elkevertem. Ekkor tettem bele a rumot és a reszelt narancs héját is. Az edényt hideg vízbe állítottam és időnként átkevertem. Közben keményre felvertem a tejszínt és a kihűlt krémmel óvatosan összekevertem. Rögtön pohárba tálaltam és a tetejét megszórtam csokoládéforgáccsal és reszelt narancshéjjal.

12 megjegyzés :

  1. Előjegyeztem, de sürgősre!:)

    VálaszTörlés
  2. Szóval akkor kikérem magamnak az izgatás eme formáját :-DDD

    Zseniális!

    VálaszTörlés
  3. Köszi, Gesztenye, ezért szerintem én is sok dicséretet fogok bezsebelni! :)

    VálaszTörlés
  4. Chef Viki!
    Engem is nagyon izgatott, de megálltam és 3 napra beosztottam a magam adagját:-)))

    VálaszTörlés
  5. Ottis!
    Már nincs belőle, de próbáld ki gyorsan kész és nagggyon finom:-))

    VálaszTörlés