2011. január 2., vasárnap

Mascarponés-baileyses csokipohár


Először is köszönöm szépen mindenkinek a jókívánságokat az új esztendőre.

Én is kívánok minden kedves olvasómnak békés, szeretetben gazdag, sikeres új esztendőt és azt, hogy mindenkinek teljesüljön az álma!

Ezt a csokipoharat a szilveszteri asztalra szántam, amit a barátainkkal együtt fogyasztottunk el. Nagy sikert aratott, nem győztem bezsebelni a dicséreteket:-))
A csokipoharat még karácsony előtt vettem egy bevásárlóközpontban, 16 db volt a dobozban. A megadott mennyiségek erre a 16 pohárnyi csokira vonatkoznak.

Mascarponés-beileyses csokipoharak

Hozzávalók:

16 db kész csokipohár,
10 dkg jó minőségű étcsokoládé (65 %-os),
10 dkg fehér csokoládé,
1 dl tejszín,
1 dl beileys,
5 dkg mascarpone,
1 kiskanál kókuszzsír,
tetejére figurás csokilapocskák.

Elkészítés: a tejszínt 1 percig forralom, majd beletördelem az étcsokoládét, a fehér csokoládéból a felét, vagyis 5 dkg-ot, és hagyom, hogy a csokik felolvadjanak a tejszínben. Ezután beleöntöm a baileyst, de már nem forralom. Hagyom hűlni és, amikor kihűlt, akkor belekeverem a mascarponét, majd fél órára a hűtőbe teszem. Nem tovább, mert akkor nem lehet szépen betölteni a csokipoharakba. A krémmel megtöltöm a csokipoharakat, de hagyok annyi helyet, hogy majd le tudjam zárni a fehér csokival. Újra hűtőbe teszem kb. egy órára. Közben a csokiolvasztómban megolvasztom a fehér csokoládét a kókuszzsírral és a hűtőből kivett csokipoharakat lezárom vele. Tetejére figurás csokilapocskákat teszek díszítésnek, de lehet bármi mással is díszíteni.
Nagyon finom!
(A kép sajnos nem a legjobb, de rosszak voltak a fényviszonyok)

18 megjegyzés :

  1. Jól hangzik a pohár, hát még Baileys-szel :) Mennyit raksz bele? Nem látom a hozzávalók között.

    VálaszTörlés
  2. BUÉK Gesztenye! Guszta nagyon!és szép ám a kép is!

    VálaszTörlés
  3. Erinacea !
    Köszi, hogy szóltál, pont kihagytam.
    Már javítom is, pedig kétszer átnéztem:-))

    VálaszTörlés
  4. Colors in the Kitchen !

    KÖszi, kedves vagy!
    Neked is Boldog új évet kívánok!
    A képpel nem vagyok megelégedve, de sietni kellett, mert vittük a vendégségbe:-)))

    VálaszTörlés
  5. Na ez aztán ...fantasztikus!!Hú,alig térek magamhoz:)Képzelem,hogy el voltak tőle ájulva!

    VálaszTörlés
  6. Edó!

    Volt, csak volt, mert pillanatok alatt elfogyott:-))
    A krémet azonban máskor is alkalmazni fogom, mert nagyon finom volt:-)

    VálaszTörlés
  7. Én is vettem 2 dobozzal a csokipohárból, mert vanílialikőrt akartam készíteni, de nem maradt rá időm karácsony előtt. Én csak egyszerű tojás-, meg csokilikőrt kínáltam benne a vendégeknek. Kicsit nosztalgikus megfontolásból, ugyanis 19 évesen dolgoztam fél évig az NDK-ban egy üdülőben, és ott ittunk gyakran tojáslikőrt ilyen csokipohárból a büfében.Nem is gondoltam, hogy a vendégeimnek ez akkora meglepetés lesz. Senki sem ismerte. Legközelebb kipróbálom ezt a fantasztikus desszertet is. Már a tavalyi is tetszett, de akkor még nem volt Aldi a közelünkben. Azóta kettő is van.:)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon tetszik, még soha nem hallottam ilyen csokipoharakról. Szuper ötlet !

    VálaszTörlés
  9. Gyönyörű, nem találok szavakat

    VálaszTörlés
  10. Aliz!
    Én csak tavaly ismerkedtem meg a csokipohárral, de nagyon klassz ötletnek tartom:-)))
    Karácsony előtt is vettem 2 dobozzal:-))

    VálaszTörlés
  11. Citromhab!

    Ha legközelebb lesz az aldiban, majd szólok:-)

    VálaszTörlés
  12. Bianka!
    KÖszi, kedves vagy, a barátok is el voltak ragadtatva:-)

    VálaszTörlés
  13. Családi tűzhely!

    Igen azok voltak :-))

    VálaszTörlés
  14. hali bonbon, boldog újesztendőt neked és a bonbonoknak! :)
    ilyen csokipohárból kaptam én is a tojáslikőrt a szülőknél, csudaprofi.
    Technikai kérdés: hogy csináltad a betűrendes tartalomjegyzéket a lapodra? :) hajni

    VálaszTörlés
  15. Hajni!
    Köszönöm szépen a jókívánságokat és én is kívánok minden jót az új esztendőre!

    A betűrendet úgy készítettem, hogy belementem a tervezésbe, ott rákattintottam az új bejegyzésre felül, majd ott találsz egy olyat, hogy oldalak szerkesztése, oda is katt és új oldal létrehozása.
    Remélem érthető volt és meg tudod csinálni :-)

    VálaszTörlés
  16. :_) már meg is csináltam! Ezek szerint onnantól kézimunka a receptek címének bevitele, ugye? hajaj, az hosszabb lesz...

    VálaszTörlés
  17. A csokipohár nagyon jó ötlet! Hol lehet beszerezni? :)

    VálaszTörlés