2011. január 25., kedd

Konyakos meggy sokadszorra és utoljára


Kutya és konyhánál és még másnál is olvastam, hogy igenis vállaljuk fel, ha valami nem sikerül, vagy nem úgy sikerül, ahogy azt szeretnénk. Tegye szívére a kezét mindenki és vallja be, nála is előfordul. Aztán van, amit menet közben lehet korrigálni, van, amit nem.
Több éve készítek bonbonokat, pralinékat, de eddig csak ez az egy fogott ki rajtam. Sok idevonatkozó oldalt elolvastam a neten és úgy gondoltam ezt is meg fogom tudni csinálni. Nos most lett egy biztató eredmény, de még most sem olyan, amilyet én szeretnék. A konyakos meggyet úgy döntöttem valóban készen fogom legközelebb is megvenni, nagyon sok időt pepecseltem vele, és ennyit nem ér az egész.
Biztos vannak és lesznek nálam ügyesebbek, meghagyom nekik a terepet.
A Barvico  honlapján lévő ötlet alapján készítettem először, de csak egy napig állt a meggybefőtt a konyakban, így a fondant nem olvadt fel teljesen, kevés volt a konyak:-) Ott azt írják, hogy fondanttal kell bevonni a konyakkal átitatott meggyet és a száradás után csak csokiba kell mártani.
Most egy hétig ázott a meggy a konyakban, nagyon finom volt. A fondant is jól sikerült, de nem maradt meg úgy a meggyen, ahogy én szerettem volna. Ezért átterveztem hirtelen az egészet és csokihüvelybe tettem a fondantos meggyet. Gondoltam, hogy még finomabb legyen, ezért a csoki aljába még  egy mokkáskanál konyakot is tettem, majd ment bele a fondantos meggy. Ezt betettem a mélyhűtőbe, bár nem szoktam, de gondoltam jobban le tudom majd zárni.
Nos volt, amit sikerült lezárni, volt, aminek a talpa nem maradt meg a csokihüvelyen. Minden esetre arra voltam kíváncsi, hogy a konyak hogy olvasztja fel a fondantot és, hogy lesz belőle konyakos meggy.
A kísérlet sikeres volt, mert már 2 nap múlva a fondant teljesen felolvadt és ott csücsült benne a meggy a szirupban. A 15 darabból 5 nem sikerült, azokat nem fordítottam a talpára, hanem kitámasztottam, hogy ne tudjon eldőlni és azokon teszteltem az olvadást.
Ízre nem lett rossz, de mégsem olyan, amilyet én szerettem volna.

Több csokit és több konyakot nem vagyok hajlandó elpazarolni, ezért maradok a másfajta bonbonok és pralinék készítése mellett, ezt pedig megveszem abban a kis édesség boltban, ahol kimérve lehet kapni kézzel készült hagyományos, igazi konyakos meggyet.

23 megjegyzés :

  1. Nálam olvastad.....hiszen tudod.....
    Üdv,
    Kutya és Konyha

    VálaszTörlés
  2. Autumn!
    Igen Nálad is olvastam, de volt valaki másnál is és ezért nem írtam ki, hogy pontosan kinél, de kinyomozom, addig is javítom:-))

    VálaszTörlés
  3. Akkor ez mindannyiunknak nagyon fontos! Mégiscsak jó lesz az a mozgalom...:)))))

    VálaszTörlés
  4. Sebaj,nekem így is tetszik,és azt az ötöt amit nem állítottál talpra szívesen elfogadom,de fel a fejjel,több tucat félét sikeresen elkészítesz elkápráztatsz minket előbb utóbb ez is összejön tökéletesre,de mint mondom szerintem már most az így ahogy van:-)

    VálaszTörlés
  5. Ditta!

    Köszi, nagyon kedves vagy!:-)))
    Ez már nem jön össze, nem akarok vele többet kísérletezni:-))
    Maradok más csokiknál:-))

    VálaszTörlés
  6. Akkor hát folytassuk a mozgalmat! Csatlakozik valaki???? A blogomon hozzászólásban megteheti!
    Üdv,
    Kutya és Konyha

    VálaszTörlés
  7. Hat nem tudom, azert az also kepen valami hihetetlenul jol nez ki az a konyakbn ulo meggy... Asszem en meg adok egy eselyt a konyakos meggynek, ha a sok info egy kicsit lelulepedett bennem :)
    Izre amugy mas volt, mint a bolti?

    VálaszTörlés
  8. Erinacea!
    Szerintem a meggy nem olyan benne, mint a boltié.
    Az enyém belül édesebb volt, mint kellett volna és kevésbé konyakos.
    Szerintem meggylikőrben jobb lett volna, de azért nekünk ízlett!

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm! Viszont a konyakos meggyed nem felel meg a ronda kategóriában, mert gyönyörű lett! Egy másik mozgalmat javaslok Neked: "Ne becsüljük alá a művünket, mert másoknak biztos tetszik!" Hát nekem a konyakos meggyed nagyon tetszik! És még ha nem is ehetek belőle, akkor is mindig a kedvencem marad!....:)))))

    VálaszTörlés
  10. Jaj ez az utolsó kép egy merénylet ellenem:-)Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  11. Az utolsó kép, az valami eszméletlen

    VálaszTörlés
  12. Sziasztok!

    Leírom, én hogy készítettem karácsonyra a konyakos bonbont, ami nálam a leg-leg-leg....

    Félgömb bonbonformákat 3x kikentem vékonyan étcsokival.
    Tettem bele egy szem konyakba áztatott ASZALT meggyet(1 hétig ázott), plusz egy kis kimaradt konyakot is, amit a meggy már nem szívott magába, de átvette a meggy zamatát. Ez utóbbit fecskendővel érdemes adagolni, hogy ne legyen olyan a bonbonunk felső pereme, széle, mert akkor nem fog sikerülni lezárni, szivárogni fog.
    Következő lépésben marcipángolyócskákat formáztam, újjaim között szétlapítottam akkorára, mint a bonbonjaim átmérője. Épp akkora legyen, hogy a meggy és a lé tetejére tudjam úgy helyezni, hogy pont beleférjen, a lé ne szivárogjon fölé. Ez a valóságban sokkal egyszerűbb, mint itt leírva. Gyorsan rá lehet érezni és halad is!!! Mindezt úgy csináljuk, hogy kb.2mm hely még maradjon a csokival való lezáráshoz is!
    Szerintem nagyon finom lett és mások szerint is.... Az íze, pont mint a boltié, ha nem jobb.... Nem túl édes, kifejezetten a konyak és a meggy dominál. Lehet bonbonmeggy likőrrel is készíteni!!!!
    A marcipán itt csak "segédanyag", az íze nem kifejezettem érződik ki. De lehetne vastagabbra is hagyni a marcipánérmécskét, ha valaki szeretné...
    Most agyalok rajta, hogy talán csokimasszával is lehetne helyettesíteni...

    VálaszTörlés
  13. Tényleg igazat szólt Autumn. Ez az a kategória amelyikkel csak a készítője nincs megbékélve.
    az utolsó kép meg tényleg mindent visz.

    VálaszTörlés
  14. Autamn!
    Nem becsültem alá, csak nem olyan, mint amit én szeretnék:-)

    VálaszTörlés
  15. Bianka!
    Nekem is tetszett, csak nem voltak jók a fényviszonyok:-)

    VálaszTörlés
  16. Zsuzsa!
    Köszi a leírást.
    Meg is lehetne nézni valahol? Nem találtam a blogod, van és ha van, akkor hol nézhetem meg.
    Nem rossz ötlet a marcipán, de én konyakos meggyet akartam készíteni,abba pedig nekem nem fér bele a marcipán.

    VálaszTörlés
  17. Szia!

    Csak leírtam, mint egy alternatívát ezt a marcipános megoldást. Onnan jutott eszembe, hogy lehet kapni marcipános bonbonmeggyet. Ki lehetne próbálni konyakos csokimasszával is. Ebben az esetben elég lenne egy hajszálvékony lezáróréteg.
    Sajnos nem fényképeztem le a karácsonyi bonbonjaimat, amit azóta is nagyon-nagyon bánok:)
    Blogom nincs, csak egy kísérletező kedvű kezdő háziasszony vagyok. És nem utolsó sorban a blogjaid nagy rajongója!!!!! Eddig amit megcsináltam tőled, minden sikerült és sok dícséretet begyűjtöttem velük! Nem utolsó sorban remek ötleteket adsz, amit aztán továbbgondolhatok....
    Ezúton is köszönöm!

    VálaszTörlés
  18. Zsuzsa!
    Örülök, hogy tetszik, amit csinálok.
    Kár, hogy nem fényképezted le a csokikat, szívesen megnéztem volna:-))
    KÖszi az ötletet, majd gondolkodom rajta:-)

    VálaszTörlés
  19. Nálam is olvashattál róla itt Én még nem adtam fel :-)

    VálaszTörlés