2011. január 31., hétfő

Konyakos-marcipános bonbon


Most már elárulom, hogy mire készültem. Mivel Kricky blogján én voltam a 100. követő, ezért meghívott az első blogszülinapjára, ahová sok gaszrtoblogger eljött. Jó volt találkozni olyanokkal, akiknek a blogját olvasom. Sok finomságot is vittünk a találkozóra, én bonbonokat gyártottam. Az alábbi bonbon is erre az alkalomra készült. Sokan megdicsérték:-) Az ötletet a Nagy csokoládékönyvből merítettem.

Konyakos-marcipános bonbon

Hozzávalók : (kb. 30 db-hoz)

1 dl tejszín
10 dkg tejcsokoládé (csokimikulás esett áldozatul)
10 dkg étcsokoládé (55 %-os)
3 evőkanál konyak
15 dkg marcipánmassza

a bevonáshoz:
15 dkg jó minőségű étcsokoládé (75 %-os)
a tetejére: fehér csokoládé

Elkészítés: a tejszínt 1 percig forralom, majd beletördelem a tejcsokoládét és az étcsokoládét, hagyom teljesen felolvadni. Ezután belekeverem a konyakot és hűtőbe teszem, hagyom teljesen lehűlni.
Közben a marcipánt kinyújtom és kisebb köröket szúrok ki belőle.
A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és hozzátördeltem a maradék csokit. Addig kevertem, amíg elolvadt, ekkor a hőmérséklete kb. 28 fokos. Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete, szép fényes roppanós marad a csokoládé. Ezután újramelegítettem kb. 33 fokra a csokoládét.
Közben kivettem a hűtőből a szépen megdermedt konyakos csokoládékrémet, csillagcsöves kinyomóval kis kúpokat nyomtam a marcipán körökre és a bonbonokat megmártottam a csokoládéban. A csokoládé rácsra most keményebb fóliát (genoterm) tettem, mert rájöttem, hogy szépen lejön róla és nem hagy nyomot, mint a rács, mert arra néha ráragadt a csokoládé és csak kisebb sérüléssel lehetett leszedni róla. A végén fehér csokoládét olvasztottam, kisebb műanyag zacskóba tettem és a sarkát picit levágva köröket rajzoltam rá díszítésnek.

12 megjegyzés :

  1. Nézegetem őket, de csak nézegetem. De holnap akár ilyet is ehetnék.

    VálaszTörlés
  2. Én is nagyon megdicsérem, mert mesésen néznek ki ezek a bonbonok. Itt epedezek utánuk.:))

    VálaszTörlés
  3. Gesztenye, nagyon szépek a kúpok. Keresgéltem valentin napra, szerintem ezt a fajtát meg fogom csinálni. Miért kéne mindig golyó, lehet tényleg kúp is, jó ötlet! hajni

    VálaszTörlés
  4. Gizi!
    Köszi, kedves vagy!:-))Én is epedeztem utána, de visszafogtam magam:-))

    VálaszTörlés
  5. Hajni!
    Nekem is nagyon tetszettek a formák. Kár, hogy a csillagcső mintája nem maradt meg, amikor belemártottam a csokiba:-)

    VálaszTörlés
  6. Hmmm, konyak és marcipán, nagyon jól hangzik! Szuper a kúp-forma is!

    VálaszTörlés
  7. Ott voltál a szülinapon? Micsoda élmény lehetett!

    Szupik a bonbonok :-)

    VálaszTörlés
  8. Chef Viki!
    Igen volt szerencsém ott lenni, nagyon klassz volt, nemsokára írok egy postot róla:-)))

    VálaszTörlés
  9. Bianka!
    Nálunk is minden jöhet, ami marcipános:-))

    VálaszTörlés