2011. január 18., kedd

Kávés-narancsos-marcipános kocka


Olvastam Dolce Vita felhívását a blogszülinapjával kapcsolatban, így persze én sem szeretnék kimaradni a játékból, mert ugye játszani nagyon jó. Főleg egy olyan szuper gépért, mint, a nyertesnek dukál. Ugyan kávét nem ihatok, de a kávés ízt imádom, na meg a családom azért iszik kávét. Ebből a gépből pedig csodás kávé csordogál kifelé. A csokikocka ötletét Kiskanálnál láttam, köszönet itt is a receptért. Ebből a mennyiségből 25 db lett, persze ez attól is függ, ki mekkorára vágja.Itt most kisebb réteg lett a marcipán és nagyobb a krém, mert az valami csoda lett, ahogy olvad a szájban, mennyei.

Boldog blogszülinapot kívánok Dolce Vita a következő bonbonnal:

Kávés-narancsos-marcipános kocka

Hozzávalók: 


a krémhez:
1,5 dl  tejszín,
2 evőkanál nescafé,
15 dkg étcsokoládé (55 %-os),
2 evőkanál rum,
1 narancs leve,

20 dkg marcipán,


a bevonáshoz: 15 dkg jó minőségű étcsokoládé (75 %-os)
fehér csokoládé a díszítéshez és kis csokigolyók.


Elkészítés: először a krémet készítettem el. Egy kis lábosban egy percig forraltam a tejszínt, majd beletettem a nescafét és az étcsokoládét, hagytam felolvadni. A végén belekevertem a narancs levét és a rumot. Jól elkevertem és hagytam kicsit hűlni. A marcipánt kinyújtottam akkorára, amekkora tálba akartam tenni a csokit. Ez nekem 15 x 15 cm-es volt. Ebbe sütőpapírt tettem és arra rá a kinyújtott marcipánt. Erre öntöttem a krémet és betettem a hűtőbe kb. 3 óra hosszára, addigra szépen megdermedt a csokikrém, annyira, hogy szeletelni lehetett. 
Közben elkészítettem a külső csokiburkolathoz a csokoládét. A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a bevonáshoz szánt csokoládé felét, 40 fokra melegítve. Ezután hozzátördeltem a maradék csokit és hagytam benne felolvadni. Ekkor a hőmérséklete kb. 28 fok lett. Ezután visszamelegítettem a csokit 32 fokra. Nagyon jól sikerült a kristályszerkezet kialakítása, talán ilyen jól még sosem. Most volt türelmem végig csinálni a fokozatokat. A hűtőből kivettem a marcipános csokit és 25 darabra vágtam fel. Ezeket a darabokat mártottam bele a csokiba és rácsra téve hagytam megdermedni. Közte nem tettem a hűtőbe. Sokkal szebb lett a külső része, mintha a hűtőbe tettem volna. A tetejére olvasztott fehér csokit csurgattam és  csokigolyóval díszítettem.

20 megjegyzés :

  1. Gesztenye, ez meses lett! Nagyon tetszik a foto is, kedvenc szinem a lila :)

    VálaszTörlés
  2. A fotó is de a bonbon is mesés

    VálaszTörlés
  3. Lájkolom! Nagyon gusztusosak, a kép is szuper!

    VálaszTörlés
  4. Nem hittem, hogy a kávé narancs páros még tovább fokozható, de tévedtem, marcipánnal együtt.........hm nagyon finom lehet.

    VálaszTörlés
  5. Egyszerűen csodálatos Gesztenye,tényleg a bonbon is,de a fotó káprázatos!:-)

    VálaszTörlés
  6. Valamiért nekem is ez a szó jutott először eszembe: mesés :-)

    Elbűvölő ízkombináció!!!

    VálaszTörlés
  7. Colors in the Kitchen !
    Csak egyet mertem kóstolni, amit levágtam, de mondhatom csodás, a krém isteni finom, selymes:-))

    VálaszTörlés
  8. Erinacea!

    Köszi, kedves vagy!
    Ezt a színt találtam ünnepélyesnek a blogszülinaphoz:-))

    VálaszTörlés
  9. Bianka!
    Nem szoktam elégedett lenni a képekkel, de most azt hiszem jól sikerült:-))
    KÖszi kedves vagy!

    VálaszTörlés
  10. Gabi!
    KÖszönöm neked is, örülök, hogy tetszik:-))

    VálaszTörlés
  11. Mézeskalács!
    Nagyon igyekeztem, és nagyon finom lett:-)))

    VálaszTörlés
  12. Stefania!

    Grazie, molto bello, è stato davvero molto gustoso :-)

    VálaszTörlés
  13. Ditta!
    Nagyon köszönöm, kedves vagy!
    Örülök, hogy mindenkinek tetszik:-))

    VálaszTörlés
  14. Chef Viki!
    KÖszönöm szépen neked is, örül kicsi szívem, ennyi dicséretet kapni, már pirulok:-)))))

    VálaszTörlés
  15. ez brutáljó lehet!! nagyon szívesen megkóstolnám!! :) gratu!!! - Emőke

    VálaszTörlés
  16. Én is csak ámulok...ennyi csábító csokicsodát!!!

    VálaszTörlés
  17. Feketepillangó!
    Üdv a blogomon:-)
    Köszi, kedves vagy:-)
    Várlak máskor is szeretettel:-)

    VálaszTörlés