2011. január 16., vasárnap

Gyors csokoládámousse tojás nélkül


Mostantól módosítom a blogom címét Bonbon és csokoládé mániára :-)))

Azt hiszem a következő recept is ide illik, mert annyira csokis és annyira jó:-)
Igen, csoki...csoki...csoki minden mennyiségben...amikor Sajtkukacnál megláttam ezt a receptet, tudtam, hogy ki fogom próbálni, főleg, amikor a hozzávalókat is elolvastam. Én ugyanis nem használok  tojást  a sütés nélküli édességekbe.Ez pedig csokoládékrém a javából, tojás nélkül.. A másik vonzó dolog ebben, hogy gyorsan kész van., na és az utolsó vonzó érv, hogy nagyon finom. Aki szereti a csokikrémeket, feltétlen próbálja ki.. Az eredeti recep itt található...köszönöm a receptet itt is. Amit én változtattam, hogy víz helyett tejjel készítettem.Ez a mennyiség két adagra elég.

Gyors csokoládémousse tojás nélkül

Hozzávalók:

7, 5 dkg pillecukor,
2,5 dkg vaj,
12,5 dkg étcsokoládé,
0,3 dl tej,
2 dl behűtött tejszín,
1 vaníliarúd kikapart belseje.

Elkészítés:
a csokoládét, a vajat, a vanília kikapart belsejét és a pillecukrot lábosba tettem,  ráöntöttem  a tejet és nagyon pici lángon melegítettem, miközben állandóan kevertem. Amikor minden felolvadt, akkor hagytam hűlni, időközben párszor megkevertem. Közben a hideg tejszínből kemény habot vertem, majd óvatosan a kihűlt csokikrémhez forgattam. Jól lehűtve tálaltam.

17 megjegyzés :

  1. Ez a Nekem való változat!:-)Valahogy mindig idegenkedek a tojástól benne, de ezt el fogom készíteni.Köszi a recit!:-)

    VálaszTörlés
  2. Tőlem ugyan nem áll távol a nyers tojás használata a moussokban, de így is ki fogom próbálni. Csak halkan merem megjegyezni, minden jöhet, ami csoki. Én is egy Gombóc Artúr vagyok. :))

    VálaszTörlés
  3. Nelli!

    Akkor mindenképpen próbáld ki, nem fogod megbánni!:-)

    VálaszTörlés
  4. Tücsök Bogár!
    Örülök, hogy Te is olyan csokifan vagy mint én.
    Néha már szégyellem, mennyire imádom a csokit:-))

    VálaszTörlés
  5. Gesztenye,nekem,tojással,tojás nélkül jöhet,csak adjál már belőle légy szíves!:-)

    VálaszTörlés
  6. Ditta!
    Ha a közelemben laknál, már vinném is:-)))

    VálaszTörlés
  7. En is - Nellivel egyutt - kerulom a nyers tojast, ugyhogy ez a nekem valo mousse!

    VálaszTörlés
  8. Na, ez már tényleg nem ér! Teljesen meghiúsítod az irányú terveimet, hogy visszább szorítsam az édességfogyasztásomat:)

    VálaszTörlés
  9. Mézeskalács!
    Jól van naa:-)))
    Ma készítettem egy másikat, de csak megkóstoltam és megálltam, hogy ne egyek belőle, de ugye a családnak kedveskedni akartam:-))

    VálaszTörlés
  10. A tojást nyersen én sem használom, ez nyerő! Szerintem ki fogom próbálni, köszi-isteni lehet!

    VálaszTörlés
  11. Trinity!
    Tegnap készült egy tojásos változat is, majd megírom, verte ezt a receptet magasan és nem nyers tojás volt benne.
    Holnap beírom:-))

    VálaszTörlés
  12. Így pohárban sem rossz..de azért nekem a bonbonba zárt mousse jön be igazán!

    VálaszTörlés