2011. január 14., péntek

Duplán csokis nugátos bonbon


Majdnem elfelejtettem ezt a bonbont, még karácsonykor készült az új formámban Jóval karácsony előtt volt szerencsém vásárolni egy cukrász nagykerben, ott vettem a csokilencsét, ami nagyon finom, sütikbe is ezt használom. Gondoltam az egyik bonbonomat félturbózóm vele. Nagyon finom volt a krémben ráharapni még egy kis roppanós csokira. Így lett duplán csokis a bonbon:-))

Duplán csokis  nugátos bonbon

Hozzávalók: 

a külső csokihoz:
15 dkg jó minőségű étcsokoládé (65 %-os),
1 mokkáskanál kókuszzsír,

a töltelékhez:
5-7 dkg mogyorós nugát,
1 evőkanál 1 evőkanál rum,
2 dkg vaj,
5 dkg csokilencse.

Elkészítés: a töltelékkel kezdem, a szobahőmérsékletű mogyorós nugátot összekeverem a puha vajjal, a rummal és legalább fél órára hűtőbe teszem. Amíg hűl, addig a szokásos módon a csokiolvasztó gépemben megolvasztom a külső réteghez a csokoládé felét  40-45 fokra, majd hozzáteszem a másik felét és addig keverem, amíg el nem olvad az összes csokoládé. Ekkor újra melegítem, de csak 32-33 fokig. Így lehet elérni, hogy szép fényes maradjon a csokoládé. A csokiformát kétszer kikenem a csokoládéval, közte a hűtőben pihen. A második kikenés és hűtés után kiveszem a tölteléket a hűtőből és hozzákeverem a csokilencséket.  Ezzel a krémmel töltöm meg a csokiformákat, helyet hagyva a lezáráshoz. Ismét hűtőbe teszem legalább 1 órára. Ezután a maradék csokival lezárom a bonbonokat és ismét hűtés következik. Ezután kifordítom a formából és csokikapszliba teszem.

14 megjegyzés :

  1. Jó ötlet a csokilencse :) Viszont a formához van egy kérdésem. Nekem is pont karácsony előtt lett ugyanilyen formám, de az első(!) használat után azt vettem észre, hogy az egyik mélyedésnél már egy kicsit megrepedt, lehet, hogy gyengébb anyag. Neked nem volt ilyen tapasztalatod?

    VálaszTörlés
  2. Erinacea!

    Hú de gyors voltál:-)
    Még nem tapasztaltam, csak kétszer használtam, bár igaz, hogy nem olasz minőségű szilikon.

    VálaszTörlés
  3. Ez egy finom roppanós bonbon lehetett!Milyen a csokiolvasztógép?

    VálaszTörlés
  4. Nelli!

    KÖszi!:-)
    Nézd meg, itt találod:
    http://gesztenye-bonbonmania.blogspot.com/2010/12/szerelem-els%C5%91-l%C3%A1t%C3%A1sra.html
    Nagyon ügyes kis masina, nagyon szeretem.

    VálaszTörlés
  5. Ez nagyon guszta! Így rögtön ébredés után is tudnék enni belőle :) szeetem csokival kezdeni a napot!

    VálaszTörlés
  6. Nekem is jó lenne egy pár darab Gesztenye,hmm kérek szépen,gyönyörűek!:-)

    VálaszTörlés
  7. Ez a dupla csokis merénylet az emberiség ellen.

    VálaszTörlés
  8. Colors in the Kitchen !
    Jó is a napot egy csokival kezdeni:-)))

    VálaszTörlés
  9. Ditta!
    Lekésted, már elfogyott!:-)))
    Legközelebb előbb szólok, hogy van:-))

    VálaszTörlés
  10. Bianka!

    Köszi, kedves vagy, ez az amivel sohasem vagyok elégedett!:-))

    VálaszTörlés
  11. Családi tűzhely!
    Ne mááá, annyira nem volt rossz! :-)))))

    VálaszTörlés
  12. Ha már a családod nem tud megbírkózni a bonbonokkal, rám számíthatsz, nem hagylak cserben:D
    Gyönyörűek ezek is!

    VálaszTörlés