2011. január 27., csütörtök

Diós, marcipános, rumos szívecskék csokoládéburokban


Napok óta készültem valamire, de csak elméletben. Recepteket kerestem, terveztem, kalkuláltam. Olyanok jöhettek szóba, amiből gyorsan, sokat lehet készíteni. Az még titok, hogy mire készülök, de hamarosan kiderül.
Ma azonban már ténylegesen is neki láttam a munkának. Nem mondom, hogy ez a bonbon gyorsan kész, mert legalább 80 darab készült belőle, egészen aprók, épp egy falatnyi öröm. Nagyon izgulok, hogy majd mit szólnak hozzá. Vajon tetszeni fog-e a vendégeknek, el fog-e fogyni? Nos ilyen kérdések jártak a fejemben, miközben szorgalmasan mártogattam a bonbonokat a finom csokoládéban. A receptet a Nagy csokoládé könyvből vettem. Az elkészítéséhez  forma sem kell hozzá. Aki szereti a marcipánt és a diót, annak ez tetszeni fog.

Diós, marcipános, rumos szívecskék csokoládéburokban

Hozzávalók
:
kb. 40 darabhoz (a darabszám függ attól, hogy mekkorára készítjük)

5 dkg marcipánmassza 
10 dkg darált dió
3 evőkanál rum,

a bevonáshoz:
15 dkg jó minőségű étcsokoládé

a tetejére:
darált dió.

Elkészítés: a marcipánt összedolgoztam a dióval és a rummal, majd sütőpapíron kinyújtottam Én egyszerre csak kisebb adagot nyújtottam és szív alakú formával szúrtam ki. Közben a csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és hozzátördeltem a maradék csokit. Addig kevertem, amíg elolvadt, ekkor a hőmérséklete kb. 28 fokos. Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete szép fényes roppanós marad a csokoládé.  Ezután újramelegítettem kb. 33 fokra és ebbe mártottam a kiszúrt bonbonokat. Rácsra tettem, hogy megdermedjen a csoki, a tetejére pedig darált diót szórtam.

14 megjegyzés :

  1. Rum,dió, marcipán...isteni lehet! A csokiolvasztó kisgéped teljesen levett a lábamról,soha nem hallottam még róla, hogy van ilyen,de már legalább tudom mit fogok kérni névnapomra a családtól:)

    VálaszTörlés
  2. Úgy látszik, megint működött a telepátia :D Én még hajnalban posztoltam egy diósat, csak az kávés! Becserélek egyet a Tieddel kóstolóba, mert ezek nagyon guszták! :)

    VálaszTörlés
  3. Mézeskalács!
    Csodás kis masina, ki kell benne tapasztalni a hőfokokat, de nagy hasznát veszem:-))

    VálaszTörlés
  4. Én meg adok érte sült csirkét:-)),nagyon finomak lehetnek,és gyönyörűek:-)

    VálaszTörlés
  5. Hát ez nagyon finom lehet!!! Imádnám!!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta! Tökéletes ízpárosítás! :)

    VálaszTörlés
  7. Szeretném ha átnéznél hozzám, tartogatok neked ott egy meglepit.:)

    VálaszTörlés
  8. Ditta!
    Én meg szívesen elcserélném.
    Tényleg milyen jó ötlet, van, aki az édességet, van aki a levest, van aki a másodikat készítené aztán csereberélnénk:-))

    VálaszTörlés
  9. Ritmus!
    Köszi, kedves vagy!
    Remélem sikere lesz vasárnap:-))

    VálaszTörlés
  10. Colors in the Kitchen!
    Igen nagyszerű párosítás, egyszerű, de nagyon finom:-))

    VálaszTörlés