2011. január 7., péntek

Csokival töltött marcipánburgonya


Pont akkor láttam Dr. Pepper felhívását a Magazine Monday és Könyves Kedd-ről, amikor valamit nagyon kerestem a sok gasztro újságom között. Rögtön el is merültem a sok receptben. Be kell vallanom sok újságot veszek, aztán valahogy mindig a polcon végzik, mielőtt sok mindent kipróbálnék belőle. De azért ötleteket merítek belőlük:-)

Ezért is örültem a felhívásnak, hogy minden héten egy receptet az újságból, egyet a sok szakácskönyvből készítsünk el.
Csatlakozz Te is a mozgalomhoz:-))
Nos bonbon kevés újságban van, de én rögtön belebotlottam egybe.
A marcipánburgonyát, mely kakaóba van forgatva szerintem sok mindenki ismeri. Most az újság nyomán kicsit átgondolva került elkészítésre.  Mondhatom nagyon finom lett.
A recept a Fakanál újság 2006/6. számában található.

Csokival töltött marcipánburgonya

Hozzávalók: (kb. 10 db-hoz)

30 dkg marcipánmassza,
holland kakaópor,

a csokitöltelékhez:

5-7 dkg jó minőségű étcsokoládé (55 %-ost használtam),
0,5 dl tejszín,
1 evőkanál rum,
5 dkg vaj.


Elkészítés: a csokikrémet készítem először el. A tejszínt 1 percig forralom, majd lezárom alatta a gázt és beletördelem a csokoládét, hagyom, hogy elolvadjon. A végén belekeverem a rumot és hagyom teljesen kihűlni. Kb. fél órára hűtőbe is teszem. A vajat habosra keverem és a lehűlt csokikrémmel jó habosra keverem.
A marcipánt kb. 10 egyenlő részre osztom és kb. 6 cm átmérőjű körökre nyújtom. Ebbe teszek egy kanál csokikrémet és szép kis gombócokat formálok belőlük, amiket kakaóporba forgatok. A tetejét pár helyen óvatosan bevágom.Felhasználásig hűtőbe teszem.

28 megjegyzés :

  1. ez a kedvenc édességünk az újpesti HORVÁTH Cukrászdából.... éljen, éljen. KÖSZI!

    VálaszTörlés
  2. kedvenc! :D (lehet most a lidlben kapni nagyon finom marcipánt...na én ebből csináltam az egyszerűsített változatát ennek a burgonyának...marcipángolyó-kakaó :D) Nem lett fotó, mert befaltuk. :D Azért a tiéd biztos jobb :D

    VálaszTörlés
  3. Én is kérek szépen Gesztenye,ez nagyon zsír:-)

    VálaszTörlés
  4. Citromhab!
    Köszi, már csak nézett:-))

    VálaszTörlés
  5. Beastie!
    Nálunk a cukiban nincs ilyen, csak az egyik élelmiszer áruházban, azt próbáltam, de nem volt jó, a marcipán helyett nem tudom mi volt, de nem tudtam benne felfedezni a marcipán ízt.
    Ez viszont isteni volt.:-)

    VálaszTörlés
  6. Családi tűzhely!

    Legközelebb tessék előtte szólni :-)))

    VálaszTörlés
  7. Erinacea !

    KÖszi szépen, kedves vagy!

    VálaszTörlés
  8. Emőke!
    Én a marcipánt Ausztriából hozom, mert itthon a szamos nagyon finom, de nagyon drága.
    A lidl-t még nem próbáltam.

    VálaszTörlés
  9. Ditta!
    Csak azt tudom írni, mint Családi tűzhelynek, hogy előre kell szólni, hogy többet készítsek:-)))

    VálaszTörlés
  10. Én csatlakoznék a "most kérek, de azonnal és az egészet" mozgalomhoz, mert nem vagyok önző...:-)))
    Gesztenye ez maga a mennyország... pont a minap csináltam marcipánburgonyát, nálunk régi nagy kedvenc, de nem volt jó kép róla és gondoltam újragyúrom... de legközelebb így csinálom csokival, ez nagyon-nagyon extra!!!!

    VálaszTörlés
  11. Gesztenye: szerintem próbáld ki azt a marcipánt, mert nagyon szépen formázható. Szamossal én szenvedni szoktam :) A mozart-hoz is végül a lidl-set használtam. És krokant beszerezve, itt tanakodunk épp mi legyen-hogy legyen. :D

    VálaszTörlés
  12. Che delizia questa ricetta, ciao :)

    VálaszTörlés
  13. Bianka!
    Újabb marcipánburgonya rajongó:-))

    VálaszTörlés
  14. Latsia!
    Köszi, kedves vagy!
    Igen nagyon finom, a csoki nagyon feldobta, az amúgy is finom édességet.:-))

    VálaszTörlés
  15. Emőke!
    Örülök, hogy megtaláltátok a krokantot!
    A marcipánt ki fogom próbálni, csak el kellene jutnom egy lidl-be, de talán jövő hónapban már a közelünkben is lesz!

    VálaszTörlés
  16. Stefania!

    La ringrazio molto, molto bello!
    Sono stato con voi e di creare cose meravigliose!

    VálaszTörlés
  17. Hűűűűűűűű....ez fenomenális!! Nemcsak isteni, de olyan guszta, úgy bekapnék egyet, vagy kettőt:))

    VálaszTörlés
  18. Colors in the Kitchen!

    Köszi szépen:-))

    VálaszTörlés
  19. Trinity!

    Köszi Neked is, de sajna lekéstél róla, volt rá sok jelentkező :-))

    VálaszTörlés
  20. TE, hát ez meg megint milyen szép! :) hogy fogok én így karcsúsodni, ha ilyenekre inspirálsz???!! (és tessék saját marcipánt csinálni, az a tuti.. :) Gratula! hajni

    VálaszTörlés
  21. Hajni!
    Naponta csak egyet kell enni, ezt próbálom most én is :-))

    VálaszTörlés
  22. Hát ez ellenállhatatlanul finom lehet, csodásan néz ki!

    VálaszTörlés
  23. Ottis!
    Az volt, nem is merek mostanában ilyet készíteni:-))

    VálaszTörlés