2010. december 1., szerda

Szívecskék a la Anthon Berg


Szerelem volt első látásra, amikor Piszkénél megláttam ezt a bon-bont, már mentem is a kamrához, hogy van-e hozzá minden, Igaz én még nem ettem abból a fajta édességből sohasem, ami Piszkét ihlette, de ez nem zavart, hiszen az összetevőkből tudtam, hogy csak finom lehet. Alig vártam, hogy kipróbálhassam, igaz Portói borom nem volt, de a páromtól kaptam nagyon finom hazai vörösbort. Én sokkal több aszalt szilvát áztattam be, mint ami a receptben van, mert már ismerem a vörösborban áztatott aszalt szilva párolgási sebességét... a bon-bon csodálatos, egyáltalán nem édes, készen vett marcipánt használtam. Köszönöm a receptet itt is...eredeti recept itt található.

"Szívecskék a la Anthon Berg

Hozzávalók:

10 dkg étcsoki,
3 db nagyobb aszaltszilva,
2 nagy ek. portói vagy vörösbor,
kevés marcipánmassza.

Elkészítés: a szilikon formácskákat kikenegettem olvasztott étcsokival 2 menetben. Amíg dermedeztek, az apróra vágott aszalt szilvát megforraltam a portóival és teljesen simára nyomkodtam egy villával. A formák aljára a kihűt aszalt szilvapép került, rá a puha marcipánmassza, és az egészet befedtem az étcsokival és ismét dermesztettem egy jó fél órát a hűtőben."

Amit én változtattam rajta:
én nem forraltam a szilvát, hanem 2 napra beáztattam, finom puha lett, könnyen szét lehetett nyomni villával.

13 megjegyzés :

  1. Nagyon guszta, jó ez a rétegezős megoldás! Úgy látszik, ma a szívecske bonbonok napja volt :D

    VálaszTörlés
  2. Ezzel már tavaly is kacérkodtam, aztán ettem eredetit is...ki kell próbáljam :)

    VálaszTörlés
  3. szia drága Gesztenyém!
    ez egyszerűen csodálatos!
    örülök hogy megcsináltad itt a blogspoton az oldalt, a fotók itt sokkal jobban érvényesülnek.
    csodálatosan szép dolgolgokat készítesz, csak csodálni tudom.
    kérlek mondd meg az Ízuskának, mostanában rossz barát voltam ,nem járjon mifelénk :((mckoy

    VálaszTörlés
  4. Mnéni!
    Közi a dicséretet, nagyon aranyos vagy!
    Üdv.nálam:-)))
    Izuska mindenkihez megy, még ahhoz is, aki rossz volt :-)))
    A rossz barát is barát :-)))))

    VálaszTörlés
  5. Vizicsibe!
    Nem kacérkodni, elkészíteni kell :-)))
    A mai bonbonjaid nagyon szépek lettek:-))
    Látom ragályos a dolog:-))

    VálaszTörlés
  6. Erinacea!

    Igen nekem is tetszik, na és hogy milyen finom :-))

    VálaszTörlés
  7. ragályos hát :):):) főleg ha ilyen csoda bonbonokat alkotsz :)

    VálaszTörlés
  8. Napok óta agyalok, hogy lehetne az Anthony Berget reprodukálni és majdnem ugyanezt találtam ki, csak aszalt eperrel.
    Jó tudni, hogy a Ti tesztjeitek alapján valóban megvalósítható...:)
    jövő héten én is kipróbálom.

    Üdv: Kata

    VálaszTörlés
  9. Kata!

    Próbáld ki, nekünk nagyon ízlett, finom volt.
    Majd írd meg milyen lett.

    VálaszTörlés
  10. Már csak azt nem tudom, hogy kis papírkapszlikat hol találok hozzá... van valami beszerzési helyed, amit nem félsz megosztani?:)

    Kata

    VálaszTörlés
  11. Katalin!

    Bármelyik nagy bevásárlóban kapsz ott, ahol a muffin papírokat is lehet kapni. Vagy papír-írószer boltokban is lehet, vagy ha van a közeledben cukrászati nagyker, akkor ott.

    VálaszTörlés
  12. Szia!

    Kipróbáltam és isteni lett, az már nem a recept hibája, hogy a szilikon jégkockatartóból csak a felét sikerült épségben kihalászni..
    De volt vállalkozó, aki eltakarította a sérülteket:)

    Kata

    VálaszTörlés
  13. Kati!
    Nagyon örülök, hogy sikerült és ízlett is.
    Ha többször készítesz majd csokit, akkor érdemes egy szilikon bonbon formára beruházni :-))

    VálaszTörlés