2010. december 15., szerda

Rumos-narancsos csokigolyók


Most láttam Praliné Paradicsomnál, hogy Ő is rumos csokit készített. Tényleg egy rugóra jár az agyunk. :-)
A krémet még tegnapelőtt készítettem, mert hagytam egy napot a hűtőben pihenni, a csokizást pedig tegnap végeztem. Ez tulajdonképpen egy próba volt és nem tudtam sikerül-e. Eddig ugyanis olyan krémeket használtam a csokihoz, ami nem folyós. Most viszont ki akartam próbálni egy "folyósabb" krémet is, mert imádom, ha ilyen van egy csokiban. Azonban nem tudtam hogy tudom, majd lezárni a csoki alját. Nos sikerült, nem is volt olyan nehéz, bár óvatosabban kellett eljárni a zárásnál, nehogy a krém kijöjjön. A külső csokirétegnél pedig most nem sima étcsokoládét használtam, hanem narancsos étcsokit, amiben voltak kisebb narancshéj darabkák. Nos a csoki, a narancs és a rum csodás hármast alkotott. Egy darabot fel is áldoztam, hogy lássátok milyen belül. Mennyei. Itt volt alkalmam kipróbálni az új formámat is.
A csokikrémet elfeleztem és a másik felébe durvára vágott mandulát tettem és úgy készült a másik bonbon. De ezt majd a következő postban:-))

Rumos - narancsos csokigolyók

Hozzávalók:

a csokikrémhez:

10 dkg étcsokládé (55%-ost használtam),
0,5 dl tejszín,
1 evőkanál rum,

a külső csokiréteghez:

15 dkg narancsos étcsokoládé (nem töltött, Choceur, Aldi, 55 %-os),
1 kiskanál kókuszzsír.

Elkészítés: először a csokikrémet készítem el, mert annak le kell hűlnie. A tejszínt egy percig forralom, majd beleteszem a rumot, a csokoládét és hagyom benne felolvadni. Jól elkeverem és jól behűtöm. Tejföl sűrűségűnek kell lennie. Utána a külső réteghez a narancsos csokoládét a tegnap bemutatott csokimelegítő készülékben 2. fokozaton felolvasztom a kókuszzsírral és visszakapcsolom 1. fokozatra, majd hagyom kicsit hűlni. Amikor kb. 33 fokos lett, ismét visszamelegítem kb. 40 fokra a 2. fokozaton. Ekkor kikenem egy kis ecsettel a formákat kétszer, közte a hűtőben pihen.
A második kenés után a krémet kiveszem a hűtőből és egy kis műanyag zacskóba teszem és a végét levágva szépen beleadagolom a csokiköntösbe. A tetején hagyok kicsi helyet egy újabb csokirétegnek, hogy le tudjam zárni. Pár órára hűtőbe teszem. A végén a maradék csokit megolvasztom, de csak annyira, hogy kenhető legyen és lezárom a csokihüvelyeket és ismét hűtés. Egy óra múlva már ki is lehet szedni a formából és csokikapszliba téve tálalható.
Nagyon-nagyon finom.

24 megjegyzés :

  1. Igazi bonbongyár vagy!!! :DDD

    VálaszTörlés
  2. Óóóó, nagyon szuper a Te rumos-csokis verziód is! Meg jó ötlet a narancsos csoki buroknak! Ja, és a forma is szép! Én is szeretem a folyósabb töltelékeket, a kedvencem a kávés :)

    VálaszTörlés
  3. Zsuzsi (ha jól olvastam:)))megint egy csoda,nagyon fincsi lehet,lopom a receptet,a nagyiéknak akarok csinálni ajándékba,de még soha nem csináltam,bonbont,így nem tudom valami egyszerű recept kellene,javaslat esetleg?Ja ugyanilyen formám van,meg egy szíves forma amit az Edónál láttam,azt már beszereztem:))

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű ezt a rengeteg sok-sok bonbon!!! :-)
    Még jó, hogy ehhez semmi türelmem, mert nálam már a gyártási folyamat során elfogyna.. :-)

    VálaszTörlés
  5. Szia! Hűséges követőd lettem az elmúlt napokban!!!
    Nagyon köszi a sok hasznos tanácsot! :)
    Kókuszzsírt egyébként hol lehet venni?

    VálaszTörlés
  6. Micsoda szépek ! Én megjártam a folyós töltelékkel, levendulásat csináltam és egy jött ki rendesen a formából. Mondjuk nincs már belőle, János nagyon örült a selejtnek:)

    VálaszTörlés
  7. Ritmus!
    Á dehogy ez még nem gyár, csak pici üzem :-))

    VálaszTörlés
  8. Erinacea!
    A kávés jó ötlet, olyat még nem is készítettem.
    A narancsos csoki nekünk nagyon bejött:-))

    VálaszTörlés
  9. Ditta!
    Nagyon jó ötlet a nagyiknak a saját bonbon ajándékba. Hogy melyik lenne jó elsőnek, nem is tudom, nézd meg a tartalomjegyzékben a recepteket és válassz egy egyszerűbbet. A kókuszos bonbon nagyon jó, érdemes kipróbálni.

    VálaszTörlés
  10. Orsi!

    KÖszi a dicséretet, kedves vagy :-))

    VálaszTörlés
  11. Marian!

    Ááá nem fogyna el, a második adag után már nem akarnád eltorkoskodni :-))

    VálaszTörlés
  12. Cecil!

    Köszi a dicséretet, kedves vagy,m örülök, hogy tetszik, amit csinálok.
    Kókuszzsírt egy bioboltban vettem.

    VálaszTörlés
  13. Gondaanyu!
    Most szerencsém volt a krémmel, pedig tartottam tőle.:-)) Nekem is megrepedt 2 db, megkérdeztem a páromat nem sértem-e meg a selejttel, de azt mondta nem és már be is kapta :-)))

    VálaszTörlés
  14. Narancsos csoki külső buroknak... Levettél a lábamról már ezzel, és még hol a töltelék?

    Imádom :-)

    VálaszTörlés
  15. Vhef Viki!
    Engem is levett a lábamról :-)))

    VálaszTörlés
  16. Szia!
    Ha nincs a közelemben kókuszzsír, mivel helyettesíthetem (vagy muszáj-e beletenni)?
    Na meg nem is nagyon van miben elkészítenem, max. egy nem szilikonos jégkockatartóban, de abból nem tudom, kijön-e...
    Pedig már úgy kipróbálnám, mert folyton csak a nyálamat csorgatom! :-p

    VálaszTörlés
  17. Bogyó!
    Ma már nem használok kókuszzsírt a bonbonokba, nyugodtan hagyd ki, csak figyeljél a csoki temperálására. Próbáld ki a szilikonos jégkockatartóba a kikenést egy-két darabnál és meglátod, hogy kijön, vagy nem. Érdemes egy ilyen bonbon formára beruházni, karácsony előtt az aldiban karácsony előtt szokott lenni nagyon jó áron.

    VálaszTörlés
  18. Aldiban? Na, hát az van felénk is! :-)
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  19. Segítene valaki?
    Most kaptam kedvet a bonbon készítéshez, de a szilikonos formából nem jön ki szépen, ahogy óvatosan próbálom kinyomni, rögtön el is törik a csokikéreg. Mit lehetne tenni?
    Én csak sima tortabevonó csokit olvasztottam fel és 2 rétegben kentem ki a lyukakat. Vastagabbnak kellene lennie vagy kellene még valami a csokiba?
    Köszi!
    Zsuzsa

    VálaszTörlés
  20. Szia Zsuzsa!
    Ha nem jön ki szépen és törik, akkor nagy valószínűséggel vékony lett a réteg. Próbáld meg legalább háromszor kikenni a formát. A tortabevonó nem igazán csokoládé, próbáld meg magas %-os csokival a bonbonozást. Legalább 55 %-os legyen.
    Aldiban, Lidl-ben kapsz ilyen csokikat. Nem kell a csokihoz tenni semmit. Ezeknél a recepteknél én még használta kókuszzsírt, ma már nem.

    VálaszTörlés
  21. Köszönöm a segítséget, így fogom megpróbálni.
    Zsuzsa

    VálaszTörlés