2010. december 13., hétfő

Nutellás-marcipános kocka


Szóval ehhez a csokihoz kellett a nutella krém, amit marcipánnal párosítottam. Remek párost alkottak. Először arra gondoltam, hogy papírba csomagolva szaloncukor lesz belőle, de aztán inkább kapszliba tettem és úgy teszem majd a karácsonyi asztalra. Ezért vágtam téglalap alakúra, habár a neve kocka lett. A tál, amibe tettem 27x21 cm-es volt. Ebből (ki mekkorára vágja) nekem 70 darab lett. Tetejére színes csokilapocskákat, mandulát, pisztáciát, kókuszt szórtam. A nutella készítése megtalálható itt. Az egész nutellát rákentem, amit készítettem.

Nutellás-marcipános kocka


Hozzávalók:

50 dkg marcipán,
nutella krém,
30 dkg jó minőségű csokoládé (75 %-ost használtam),
2 kiskanál kókuszzsír.
Tetejére: mandula lapocskák, kókusz, pisztácia, színes csokilapocskák, stb.

Elkészítés: egy 274x21 cm-es tálat kibéleltem sütőpapírral, marcipánt a tál méretére igazítva kinyújtottam, majd megkentem a nutella krémmel. Kb. mindkettő egyforma vastagságú lett. Ezt tettem bele a tálba, amit egy rövid időre hűtőbe tettem.
Közben felolvasztottam vízgőz felett a csokoládét a kókuszzsírral kb. 40 fokra, majd visszahűtöttem kb. 33 fokra és ismét felmelegítettem 40 fokra, utána ismét hagytam kicsit hűlni. A hűtőből kivettem a tálat és kiemeltem a papírral együtt a nutellás marcipánt. Felvágtam és minden egyes kockát csokiba mártottam, mad rácsra téve hagytam megdermedni. Tetejére csokilapocskákat, mandulát, kókuszt, pisztáciát szórtam. A végén csokoládé kapszliba tettem.

20 megjegyzés :

  1. Gyorsan fel is használtad a nutellát:),nagyon finom lehet,szépek nagyon!:)

    VálaszTörlés
  2. A csillagokhoz kicsi tojásokat válassz. És jobb ha sülés után kened rá a fehér mázat.
    Próbáld meg, mert nagyon finom. Kis félédes fehérrel hmmmmm...

    Én meg úgy döntöttem nem is csinálok szalon alakú cukrot. A bonbonjaim becsomagolom kis batyunak és úgy lógatjuk a fára. Úgyis az most a divat, mindent újragondolnak:)

    VálaszTörlés
  3. Ditta!
    Igen, gyorsan elhasználtam, mert csak úgy nem ettük volna meg:-)
    nagyon finom lett!:-)

    VálaszTörlés
  4. Családi tűzhely!
    Igen nagyon nagyon finom:-))

    VálaszTörlés
  5. Gondaanyu!
    A batyunak való csomagolás szuper ötlet, pár darabot én is készítek, bár én nem szoktam szaloncukrot fára akasztani, de alá is jó :-))

    VálaszTörlés
  6. Ezt nevezem, milyen hipergyorsan gyártod a bonbonokat! Érdemes volt külön blogot létrehoznod!!

    VálaszTörlés
  7. Ritmus!
    Nem mindegyiket most készítettem:-))

    VálaszTörlés
  8. Húha!!! Ide nem jó éhesen jönni, főleg nem lefekvés előtt... Kifejezetten bonbonhiányom lett.

    VálaszTörlés
  9. Hűűű, de jól néz ki! Magában én sem vagyok nagy Nutella-evő, de ilyen párosításban...

    VálaszTörlés
  10. Anna!
    Köszi, kedves vagy! :-))
    én már inkább a sósat kívánom :-))

    VálaszTörlés
  11. Erinacea!

    Én is csak így tudtam elképzelni :-)))
    Köszi a dicséretet, kedves vagy :-))

    VálaszTörlés
  12. Nagyon ötletes és megint szépek a bonbonjaid. :)

    VálaszTörlés
  13. Emőke!

    KÖszi, kedves vagy, a Te Mozart golyód sem akármi :-))

    VálaszTörlés
  14. Vizicsibe!
    Köszi drágám, Nálad van még a polcon? :-))

    VálaszTörlés
  15. Bianka!

    Köszi, kedves vagy, nagyon élvezem :-)
    Tavaly a suli és a vizsgák miatt nem volt időm semmire, most meg mindenre :-))

    VálaszTörlés
  16. Nálam csak az van...eddig mindenki felfalta amit csináltam. :):)

    VálaszTörlés