2010. december 12., vasárnap

Nutella krém házilag


Nem vagyok nagy rajongója a nutella krémnek, de amikor Bio-Ritmusnál megláttam, elindult a fantáziám. Már láttam magam előtt hogy fogom ezt is felhasználni a csokigyártáshoz. Aztán elolvastam Trinitynél is, aki tavaly készítette és a kettőből hoztam össze az én krémemet. Pillanatok alatt kész volt, amikor megkóstoltam nagyon ízlett, de a készen vett őrölt mogyoró kicsit öregre lett darálva, ezért egy botmixerrel tovább finomítottam és így már nagyon klassz lett. Köszönöm Bio-Ritmusnak és Trinitynek itt is a receptet. Nekem egy picit soknak tűnt benne a vaj, legközelebb kevesebbet teszek bele.

Nutella krém házilag

Hozzávalók:

9 dkg barna cukor
10 dkg őrölt mogyoró
10 dkg jó minőségű étcsoki (65 %-ost használtam)
7 dkg vaj
1 dl sűrített tej ( nem a cukrozott,tubusos, hanem a "folyós", üveges vagy dobozos változat kell)

Elkészítés: a vajat mikróban kicsit felolvasztottam, majd beletettem a csokoládét és hagytam teljesen felolvadni, ebbe tettem a cukrot is. Amikor teljesen felolvadt minden, akkor tettem belel a mogyorót és a felmelegített sűrített tejet. Az egészet jól összekevertem, majd botmixerrel még jól összeturmixoltam.
Nagyon finom, érdemes kipróbálni.

12 megjegyzés :

  1. Ez nagyon jó,ezt tényleg ki kell próbálni!:-)

    VálaszTörlés
  2. Ditta!
    Valóban nagyon jó és a fő, hogy tudjuk mi van benne:-))

    VálaszTörlés
  3. Legközelebb próbáld meg tejcsokival is, úgy is isteni!!! :D Örülök, hogy megcsináltad!!

    VálaszTörlés
  4. Ritmus!
    Legközelebb kipróbálom tejcsokival is, köszi az ötletet!:-)

    VálaszTörlés
  5. Gesztenye megnéztem a mézeseket a másikon, de ott nem tudtam kommentelni, azt írta, hogy a blogol.hu rendszerében van ilyen néven már valaki.

    Szóval a mézesek nagyon szépek lettek, ügyes vagy!
    Azért próbáld ki a jó öreg zacskós írókázást is, azzal lehet jókat rajzolni igazán:)

    VálaszTörlés
  6. Trinity!

    Én is örülök és köszi :-))

    VálaszTörlés
  7. Moha!

    Köszi, kedves vagy, hogy megnézted!
    Azóta már készítettem újra egy ovinak felajánlásként, hagyományos zacsival és megdaráltam a cukrot még egyszer. Nagyon klassz lett!

    VálaszTörlés