2010. december 8., szerda

Narancsos trüffel krémmel töltött csokikosárkák



Nem kell annak sem elkeserednie, akinek nincs bonbon formája, helyettesíthető egy kis kézügyességgel és pár darab papír kapszlival. Ehhez a csokihoz a kisméretű papír kapszlit kentem ki belülről csokival kétszer, majd óvatosan lehúztam róla és azt töltöttem meg. Bármilyen töltelékkel tölthető, bízzuk a fantáziánkra.

Narancsos trüffel krémmel töltött csokikosárkák

Hozzávalók:

A csokikosárkákhoz:
20 dkg étcsokoládé,
1 kiskanál kókuszzsír.

A trüffel krémhez:

1 dl tejszín,
20 dkg étcsokoládé,
5 dkg vaj,
1 narancs reszelt héja,
pár csepp mandula aroma,
pár csepp vanília aroma.

Elkészítés: a kosárkákhoz felolvasztottam a csokoládét a kókuszzsírral és a papír kapszlikat belülről kétszer kikentem, közte itt is a hűtőben pihent a forma. A második kenés után kicsit tovább hagytam a hűtőben, hogy jó kemény legyen.
Közben elkészítettem a krémet.
A tejszínt 1 percig forraltam, majd beletördeltem az étcsokit és a vajat, beletettem 1 narancs reszelt héját, pár csepp mandulaaromát, kevés rumot és pár csepp vaníliaaromát. Jól elkevertem és pár órára hűtőbe tettem. Utána kivettem a hűtőből és habosra kevertem. Csillagcsöves habzsákba tettem és megtöltöttem vele a csokikosárkákat.
A tetejére fehér csokit csurgattam.


17 megjegyzés :

  1. Hú de hűha! Nagyon nagyon szuper.

    De jó, hogy nálam jártál, különben ki tudja mikor találtam volna ide hozzád.

    VálaszTörlés
  2. Jaj, ez nagyon jól néz ki! Hogy neked micsoda türelmed van! Hány kapszlit kentél ki?

    VálaszTörlés
  3. Le a kalappam előtted Barátném, Te Bonbonkirálynő!
    Mennyi finomság töményen ezen az oldalon, már az olvasástól is hízunk!:-)))
    Gyönyörű ez újabb kreációid is, és van egy olyan érzésem, hogy még vannak tartalékaid az Ünnepekig...hmm?:-))

    VálaszTörlés
  4. Csokipohár kipipálva. Még szebb is, mint a bolti :)

    VálaszTörlés
  5. Jó reggelt!

    Ezt kínzásnak hívják mifelénk :-) Imádom a narancsos csokit!!!

    VálaszTörlés
  6. Ez nagyon nagyon jó,hihetetlen ügyes vagy,sok ötletet merít tőled az ember:-)

    VálaszTörlés
  7. Nincs mese-hétvégén nekiállok:))
    Nem lehet neked ellenállni, tudod??

    VálaszTörlés
  8. Anna!

    Örülök, hogy idetaláltál!:-)))
    Gyere máskor is :-)

    VálaszTörlés
  9. Erinacea!
    Köszi a dicséretet!:-)

    Sok mindenhez van türelmem, de van amihez nincs :-))
    Ehhez volt :-)
    Ezt még tavaly készítettem és, ah jól emlékezem, akkor 10 db lett a csokikosár. Akkor nem volt kisebb kapszlim, most viszont vettem alufólia kapszlikat, azzal is ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  10. Latsia drága!

    Köszi nagyon aranyos vagy, dehogy vagyok bonbonkirálynő :-))), csak csokifüggő :-))
    Igen van még pár ötletem:-)

    VálaszTörlés
  11. Gondaanyu!
    Legyen csokipohár és csokikosár is :-)))

    VálaszTörlés
  12. Chef Viki!
    Ha tudnád milyen nehéz megállni, hogy ne egyek belőle többet:-)))

    VálaszTörlés
  13. Vizicsibe!

    Már múltidő, volt :-)))

    VálaszTörlés
  14. Ditta!

    Köszi, nagyon kedves vagy, örülök, ha valaki kipróbálja, amit készítek :-))

    VálaszTörlés
  15. Trinity!

    Most prá napig nem voltam, de alig várom, hogy holnap újra készítsek valamit csokiból :-))

    VálaszTörlés
  16. Szégyellem,de irígy vagyok!!Soha nem fogok tudni ilyen csodafinomszépeket....!Na,de majd az unokáim!Már edzem őket!

    VálaszTörlés