2010. december 16., csütörtök

Marcipános-nugátos csavart



Klassz dolog olyan csokikat gyártani, amilyet nem lehet üzletben kapni. Kicsit csálé néha, kicsit nem olyan, mint amilyennek lennie kellene a nagykönyv szerint, de az enyém. Az alkotás öröme hajt, na meg a csokiimádatom. Azt hiszem előző életemben én voltam Gombóc Artúr a rajzfilmből...
Ez a csoki még tavaly karácsonyra készült. Eredeti recept itt található. Csokiimádók maga készítette a marcipánt is és a nugátot is, én készen vásároltam, de hamarosan ezzel is megpróbálkozom.

Marcipános-nugátos csavart

Hozzávalók:

15 dkg marcipán,
15 dkg nugát,
15 dkg jó minőségű étcsokoládé.

Elkészítés: a marcipánt jól összegyúrtam, majd a nugátot is, de ezzel gyorsan kell dolgozni, mert rögtön olvad. Mindegyikből hosszú rudat sodortam és egy szál marcipánt összesodortam egy szál nugáttal. majd kb. 4 cm-es darabokra vágtam. Gőz fölött megolvasztottam a csokoládét, hagytam kicsit hűlni és ebbe mártogattam bele a marcipános-nugátos darabokat...rácsra tettem és hagytam a csokit teljesen megdermedni.



17 megjegyzés :

  1. Anyááááááááám... És ismételten tátom a számat :-)

    VálaszTörlés
  2. úúristen!! :)) Ez vmi iszonyat jó!!!! én este megcsináltam a mentolosat...ma fel is teszem :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó ez a csavart forma!
    Én jobban kedvelem a kézzel formázott bonbonokat, mert éppen attól szépek, hogy egyediek és nem szabályosak. :-))

    VálaszTörlés
  4. Gesztenye,ezek ismét remek művek,nagyon jól néznek ki!:)

    VálaszTörlés
  5. Jajj, maradt esetleg egy darab kóstolóba? :)

    Segíts, pls, hol veszel nugátot?

    VálaszTörlés
  6. Eszméletlen jó ötlet és csodaguszta!

    Ha nem haragszol, válaszolok Garffykának: Ausztrián kívül én tegnap a Lidlben is láttam nugátot!
    De szerintem nektek Budapesten több beszerzési forrás is van, azt meg én nem ismerem.

    VálaszTörlés
  7. Családi tűzhely!

    Köszi, kedves vagy!
    Hát még milyen finom :-)

    VálaszTörlés
  8. Chef Viki!
    :-)))))
    Tátani lehet, az nem hizlal:-)))))

    VálaszTörlés
  9. Benc-E-moke !
    Láttam, nagyon jól néz ki, valóban nagyon klassz lett!!!

    VálaszTörlés
  10. Citromhab!
    Én is szeretem a saját formákat, még ha kicsit csálébb is :-))

    VálaszTörlés
  11. Bianka, Ditta!

    Köszi, kedvesek vagytok :-)))

    VálaszTörlés
  12. Garffyka!

    Nem most nincs belőle, ez tavaly készült, de idén is készül még :-))
    Trinity aranyos volt és válaszolt a kérdésedre.
    Én általában Ausztriában veszem, de Emőke írta, hogy itthon is lehet a Fővám téri Vásárcsarnokban az Ázsia Bt. kapni.
    A Lidl-ben is volt a napokban.

    VálaszTörlés
  13. Trinity!

    Köszi, kedves vagy és köszönöm a választ is, én még csak most értem ide :-))))

    VálaszTörlés
  14. Nagyon jo kis bohokas forma, tetszik!

    VálaszTörlés
  15. Erinacea!
    Köszi, kedves vagy, nekem is tetszik! :-))

    VálaszTörlés