2010. december 3., péntek

Marcipános kocka meggylekvárral


Úgy látom fertőző a csokigyártás:-)) Több kedves blogbarátnál is láttam, akik először próbálták meg és nagyon ügyesek voltak.
Én Csokiimádó klubjánál fertőződtem meg:-))) Ezt a csokit is nála láttam és nagy kedvenc lett. Ehhez forma sem kell. Az eredeti recept itt található. Kicsit megkínlódtam vele, meg a formája sem lett olyan elvágólag kocka, de nem is volt cél. A meggylekvár kicsit megviccelt, ugyanis elcsúszott a két réteg a lekvár miatt, ezáltal a csokiba mártogatás sem volt a legegyszerűbb feladat, de szerintem jól megoldottam. A tál mérete 18x18 cm-es és 25 db lett belőle...csodálatos csokicsoda...érdemes kipróbálni.



Marcipános kocka

Hozzávalók:
20 dkg marcipán,
4 evőkanál meggylekvár (ha lehet, jó darabos),
15 dkg étcsoki,
50 ml tejszín,
2,5 dkg szobahőmérsékletű vaj,
fél evőkanál rum,
a bevonáshoz jó minőségű étcsokoládé (70 %-os)

Elkészítés: a kész marcipánt egy kis méretű peremes tálcába simítottam, majd megkentem meggylekvárral (a lekvárhoz lehet rumot vagy konyakot önteni). A csokikrémhez először felaprítottam a csokit. A tejszínt felfőztem, majd belekevertem a csokit, a vajat és a rumot. Jól kikevertem, és hűlni hagytam. Mikor kihűlt, ráöntöttem a marcipános-dzsemes alapra, és néhány órára a hűtőbe tettem. Mikor megdermedt,   kockákra vágtam, és temperált  étcsokoládéba mártogattam. Tetejét bármivel megszórhatjuk, én pisztáciával díszítettem.

12 megjegyzés :

  1. Zseniális! Marcipánból sosem elég! :-DDD

    VálaszTörlés
  2. Mézigörl!

    Örülök, hogy tetszik!
    Igen, a marcipánból mindig jöhet :-))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki, megkóstolnám :)

    VálaszTörlés
  4. Azt mondják, könnyű Katát táncba vinni....:):):):)
    A vírus nagyon gyorsan terjed. :):):):)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta a marcipánod, szívesen megkóstolnám.A blogod igazi karácsonyi hangulatot áraszt.

    VálaszTörlés
  6. Épp most talátalak meg, erre írtál az egyik bonbonomhoz. :)) Hát nem semmi bonbonokat gyártasz!! Minden elismerésem. Én még csak most fertőződtem, meg, karácsonyi ajándéknak szánom és épp tesztelgetjük Bencével melyik legyen. :D - Emőke

    VálaszTörlés
  7. Vizicsibe!
    Engem is annak idején könnyen táncba vittek :-)))

    VálaszTörlés
  8. Erinacea!

    Valóban nagyon finom lett :-))

    VálaszTörlés
  9. Hobbychef !
    Üdv. Nálam.
    Köszi a dicséretet, valóban nálam már mindenhol karácsonyi hangulat van :-))

    VálaszTörlés
  10. Emőke!

    Üdv. nálam, örülök, hogy ide találtál.
    Láttam szépeket alkottatok :-)))

    VálaszTörlés
  11. Hú, nagyon tetszik! ...és még hogy ízlene! :D El kellene egyszer készítenem. Azért tetszik, mert nem kell hozzá forma sem - én nagyon amatőr vagyok az ilyesmik "gyártásában". :))

    VálaszTörlés
  12. Bocsi kedves Druszám, de forma is kell hozzá, mármint keret....de ennek még az olyan "amatőrök" is neki állhatnak, mint pl.én, tehát két ünnep között lesz mit csinálni. Köszi Gesztenye ezt a szuper receptet!
    Boldog Ünnepeket Mindenkinek!!

    VálaszTörlés