2010. december 18., szombat

Marcipános-gesztenyés csokigolyók


Ez is a viszonylag könnyen elkészíthető kategóriába tartozik. Itt is a toffifee műanyag tartóját használtam, amit kétszer kentem ki csokival, majd óvatosan kipattintottam a formából és azt töltöttem meg gesztenyével. Nem gond, ha a csokigömb kicsit csálé, majd a marcipán eltakarja :-)

Marcipános-gesztenyés csokigolyók

Hozzávalók:

a csokigolyókhoz :
10 dkg étcsokoládé (55%-os)

a töltelékhez:
10 dkg gesztenyemassza,
ha nem gyerekeknek adjuk, akkor kevés rum is mehet bele.

a külső réteghez:
20 dkg marcipán,
15-20 dkg étcsokoládé (75%-os),
2 db aszalt sárgabarack.

Elkészítés: a csokoládét felolvasztjuk és a formát kétszer kikenjük, közte a hűtőben pihen. A gesztenyemasszát kikeverjük a rummal. A formákból kivesszük a félgömböket és a gesztenyével megtöltjük. Két fél gömböt összefordítunk és marcipánnal vonjuk be. Szép kis gömböket formázunk belőle. A maradék csokit ismét felolvasztjuk és a gombócokat belemártjuk. Tetejére aszalt sárgabarack csíkokat teszünk, megszórhatjuk kókuszreszelékkel is. Én rácsra szoktam tenni, majd ha megdermedt a csoki, akkor leszedjük róla és csokikapszliba tesszük. Nagyon finom, amikor kétszer roppan a csoki, egyszer kívül és egyszer belül.

20 megjegyzés :

  1. Lassan megnyithatod a saját bonbonériádat:) Van ilyen szó? Nem is tudom:D
    De ez is valami szuper, látszik, hogy akkora örömmel és szeretettel készíted őket!

    VálaszTörlés
  2. hmm :) sose ettem még gesztenye-marcipános párosítással semmitse! :) mindkettőt szeretem, rossz nem lehet :D Gratu!! :)

    VálaszTörlés
  3. Gesztenye:-),gesztenyés marcipános,az anyát:-)Ez isteni lehet,nagyon jó íz összeállítás nyammi:)

    VálaszTörlés
  4. Az egy merénylet az emberiség ellen:)

    VálaszTörlés
  5. Ez aztán a tömör gyönyör, nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  6. Trinity!
    Köszi, kedves vagy! :-)
    Ez csak mánia és az is marad:-))
    Igen nagyon szeretem:-))

    VálaszTörlés
  7. Benc-E-moke!

    Pedig ki kell próbálni, nagyon finom :-))

    VálaszTörlés
  8. Ditta!
    A név kötelez:-)))
    Azért lettem annak idején gesztenye, mert az a kedvencem :-))

    VálaszTörlés
  9. Családi tűzhely!

    Bizony az, egy darabnál többet nem is lehet enni belőle:-))

    VálaszTörlés
  10. Latsia!

    Köszi Latsia, nagyon aranyos vagy :-)))

    VálaszTörlés
  11. Hű,tényleg jó párosítás! Valóban árulhatnád őket!!!

    VálaszTörlés
  12. Ha elkezded árulni a bobonjaidat, küldj egy üzenetet. Hűséges vásárlód leszek, ígérem :)

    VálaszTörlés
  13. Ritmus!

    Áááá ez marad családon belül :-)))

    VálaszTörlés
  14. Bianka!

    KÖszi, kedves vagy, örülök, hogy tetszik :-))

    VálaszTörlés
  15. Szederliget!

    Köszi, kedves vagy, de ez amolyan házi mánia, nem gondolom, hogy lenne rá vevő :-))))

    VálaszTörlés
  16. Szia! tudsz ajánlani helyet, ahol bonbon formát tudok venni? budapesten? köszönöm, szuper az oldal

    VálaszTörlés
  17. Nóra!

    Köszi a dicséretet, kedves vagy :-))

    Budapesten csak a Butlers-et ismerem, ahol van, az Árkádban.
    Ha nem most rögtön kell, akkor webáruházakban lehet rendelni.
    Pl.http://www.soregi.hu/
    http://www.gasztroshop.hu/index.php
    Remélem tudtam segíteni.

    VálaszTörlés