2010. december 4., szombat

Marcipánkrémes bonbon


Marcipánból sohasem elég. Most egy sima marcipánkrémmel töltött bonbon készült. Még nem próbálkoztam a marcipán készítéssel, de ami késik nem múlik.
Tegnap viszont készítettem házi nutellát és mondhatom isteni lett. Legközelebb ebből lesz bonbon.
A közelgő karácsonyra való tekintettel már ünnepi formába készítettem.

Marcipánkrémes bonbon

Hozzávalók:
a töltelékhez:
5 dkg marcipánmassza,
5 dkg fehér csokoládé,
1 dl tejszín,
pár csepp mandulalikőr (ha nincs, akkor mandula aroma, de fehér nem zöld)
a csokihoz: 20 dkg jó minőségű étcsokoládé.

Elkészítés: a tejszínt feltesszük melegedni és a forrástól számítva 1 perc után levesszük a tűzről. Ekkor elkeverjük benne a fehér csokoládét, a darabokra vágott marcipánt és csomómentesre keverjük.A végén hozzátesszük a mandulalikőrt, vagy aromát is. Kb. 1 órára betesszük a hűtőbe.
Addig a szilikon formát kikenjük egy rétegben az olvasztott csokival, majd az is mehet a hűtőbe. Amikor teljesen megszilárdult a csoki, akkor kivesszük és még egy réteget kenünk rá. Ez azért kell, mert amikor alulról kinyomjuk a csokit a formából ne törjön össze. Imét visszatesszük a hűtőbe.
Amikor a marcipánkrém kicsit megdermedt, akkor elővesszük a csokiöntő formát és a krémmel megtöltjük, majd a tetejét ismét olvasztott csokival kenjük le, úgy, hogy mindenhol zárja le a tölteléket. Ismét hűtőbe tesszük, legjobb egy éjszakára, feltéve, ha kibírjuk addig. Másnap kinyomjuk alulról óvatosan a formából és kapszlikba téve jól zárható dobozba, hűvösre tesszük és talán kibírjuk karácsony estig, hogy ne torkoskodjuk el mindet.

13 megjegyzés :

  1. Hát ez gyönyörű!!!!!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  2. jujj ez jó! :) Marcipános jöhet bármikor, bármilyen. :) A forma is nagyon szép!
    Én mogyoróvajas bonbont fogok hamarosan készíteni. :)) Házi mogyoróvajból természetesen. Bencém imádja. :)

    VálaszTörlés
  3. Benc-E-moke !
    Nálunk is a marcipános a befutó! :-)

    VálaszTörlés
  4. Odáig vagyok a formáktól! Jaj de szépek!

    Na jó, a marcipánt is imádom :-)

    VálaszTörlés
  5. Chef Viki!

    KÖszi, kedves vagy :-))
    Én is szeretem ezeket a karácsonyi formákat :-)

    VálaszTörlés
  6. Hihetetlen mennyi finomság van Nálad,mindet megkóstolnám:-)Nagyon szépeket készítesz,ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  7. Ditta!

    Köszi a dicséretet, nagyon kedves vagy.:-))

    VálaszTörlés
  8. Van még hely a polcokon? Ha nincs esetleg már, akkor tudod a címem ;)

    VálaszTörlés
  9. Vizicsibe!

    Már kevés hely van, de azért még fér:-)

    A címedet lementettem :-))

    VálaszTörlés
  10. az én polcaimra még sajnos nem kerül semmi:(
    kügggyéééé! :):):)

    VálaszTörlés
  11. Vizicsibe!
    Most már az én polcomon sincs semmi, mert elajándékoztam, ma készítettem 90 db-ot, azt holnap ajándékozom el :-))
    Így egyenesen következik, hogy nem tudok küldeni :-))

    VálaszTörlés
  12. Kedves Gesztenye! olyan kerdesem lenne, hogy a bonbon receptjeidnel a tejszin habtejszin vagy sima fozotejszin? valaszodat elore is koszonom, szeretnem kiprobalni a bonbonjaidat, nagyon tetszenek, a marcipankremessel kezdenem, ezert ide irtam a kerdest. mar csak ez az apro reszletkerdes valaszt el a megvalositastol!:)
    Eva

    VálaszTörlés