2010. december 29., szerda

Konyakos-mogyorókrokantos bonbon


Vettem a Lidl-ben 2 doboz mogyorókrokantot sok egyéb más dologgal együtt, de eszembe se jutott a csokiba tenni, amíg nem olvastam Praliné Paradicsomnál. Nagyon jó ötlet, én szeretem, amikor a lágy krémbe roppan a krokant. Nem kell bele sok, mégis feldobja a csokit. Ez a bonbon is karácsonyra készült, konyakkal, mivel nem gyereknek készítettem:-)

Konyakos-mogyorókrokantos bonbon

Hozzávalók:

a krémhez:


5 dkg étcsokoládé,
5 dkg fehér csokoládé,
2 evőkanál fekete kávé,
1 dl tejszín,
2 evőkanál konyak,
3 kiskanál mogyorókrokant.

a külső burokhoz:

15 dkg jó minőségű étcsokoládé (55 %-os)
1 kiskanál kókuszzsír.

Elkészítés: először a trüffel krémet készítem el. A tejszínt egy percig forralom, majd beletördelem a tejcsokit és az étcsokit, hozzáöntöm a konyakot, a feketekávét. A csokikat hagyom teljesen felolvadni és jól összekeverem. Kb. 10 percre beteszem a hűtőbe.
Közben a csokiolvasztó gépemben a 2. fokozaton felolvasztom a külső burokhoz való csoki felét 40 fokra, majd hozzáadom a másik felét. Így visszahűl 32-33 fokra. Ekkor ismét felmelegítem 40 fokra és ismét hagyom kicsit hűlni. A bonbon formát kétszer kikenem ezzel a csokoládéval. A kenések között a formát a hűtőbe teszem, hogy gyorsan visszadermedjen a csokoládé. A második kenés után kiveszem a hűtőből a trüffel krémet és jól összekeverem. Ekkor adom hozzá a krokantot is. Ezzel a krémmel töltöm meg a bonbon formát, helyet hagyva a lezáráshoz. Csokoládéval lezárom a tetejét és ismét hűtőbe teszem. Ilyenkor én több időt hagyok a hűtőben a csokinak.
Amikor kész óvatosan kipattintom a formából és papír kapszliba teszem.

12 megjegyzés :

  1. Juj nagyon fincsi lehet!Olyan roppanós!:-)

    VálaszTörlés
  2. Ugye, milyen szuper! A krokant nagy favorit nálam, az a kis extra roppanósság sokféle tölteléket feldob :) Szuper a konyakos krém is!

    VálaszTörlés
  3. Nem kétség hogy ez nagyon finom!:)

    VálaszTörlés
  4. A krokant néhány napja nálam is nagy kedvenc! biztos fincsi lehet ez a bonbon!

    VálaszTörlés
  5. Gesztenye ez nagyon finom:-)

    Sikerekben gazdag újévet kívánok Neked,és sok sok bonbon receptet nekünk!:-)

    VálaszTörlés
  6. Boldog új évet kívánok szeretetben, békességben!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon boldog és sikerekben gazdag új esztendőt kívánok Neked és a Családodnak! :-DDD

    VálaszTörlés
  8. Sziasztok!

    Nagyon szépen köszönöm a látogatásotokat és a jókívánságokat az új esztendőre, nagyon is rám fér, de erről majd máskor.

    Én is kívánok mindenkinek békés, boldog, sikerekben gazdag új esztendőt!

    VálaszTörlés
  9. Kedves Gesztenye, nagyon Boldog Új Évet kívánok neked!!!

    VálaszTörlés
  10. Ritmus!

    Nagyon szépen köszönöm és viszont kívánok minden szépet és jót, amit csak lehet!

    VálaszTörlés
  11. nagyon jók!!! Én ma a kávét bodzaszörpre a konyakot pedig mézes pálinkára cseréltem, kíváncsi vagyok, h milyen lesz. Mert hát a zselés bodza megint nem jött össze! :D

    VálaszTörlés