2010. december 5., vasárnap

Keserű likőrös bonbon


Van nekem egy pralinés és bonbonos könyvem, abból szoktam ötletet meríteni. Most is ebből készült ez a bonbon. Egy kis keserű likőr kell hozzá, én Jägermeitert választottam. Érdekes ízt ad a keserű likőr, az étcsokoládé.

Keserű likőrös bonbon

Hozzávalók:

0,5 dl tejszín,
3 dkg tejcsokoládé,
3 dkg étcsokoládé,
0,2 dl keserű likőr,

a külső csokihoz:

15 dkg étcsokoládé
1 kiskanál kókuszzsír.

Elkészítés: a külső csokihoz való étcsokoládét vízgőz fölött a kókuszzsírral felolvasztom, majd a bonbon formát kétszer kikenem. A kenések között a hűtőben pihen.
Közben elkészítem a trüffel krémet, a likőrt és a tejszínt 1 percig forralom, majd beletördelem a kétféle csokoládét. Jól elkeverem és pár percre beteszem a hűtőbe. A bonbonokat a második kenés és dermedés után megtöltöm a krémmel és ismét egy kis hűtés (kb. fél óra). Ezután a tetejét csokival zártom le. A hűtőben hagyom jól lehűlni, ezután kipattintom, a formából és kapszliba teszem.

12 megjegyzés :

  1. Nagyon jól hangzik!Én is próbálkozni fogok az alkoholos trüffelkrém-töltelékkel,nagyon izgalmas.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép karácsonyi hangulatú lett az oldalad!!
    Látom, már nagyüzemben megy a finomabbnál finomabb bonbonok gyártása:-)). A héten én is hozzákezdek.

    VálaszTörlés
  3. Edó!

    Nálunk már nincs kicsi gyermek, csak nagy , ezért készíthetek alkoholos édességeket is, mi szeretjük :-)))

    VálaszTörlés
  4. Chef Viki!

    Én is bevállaltam :-))

    VálaszTörlés
  5. Citromhab!
    Köszi, kedves vagy!
    Igen ezek mind ajándékba készülnek :-))
    Imádom készíteni őket!

    VálaszTörlés
  6. Gabriella!
    Bizony nyam, csak nehéz visszafognia magát az embernek :-)))

    VálaszTörlés
  7. Eeeeez a kedvencem !!!!! :):) A jéger miatt *vihog* :):)

    VálaszTörlés
  8. Csibe!

    De egy kis csoki azért kell hozzá:-))

    VálaszTörlés
  9. Jéger a kedvencem.
    Nos, gondolhatod most csak nyelek, nyelek, de..... üresjárat.

    VálaszTörlés
  10. 4Gyerek!

    :-))))
    Egyszer lesz rá lehetőség, hogy megkóstold:-))

    VálaszTörlés