2010. december 2., csütörtök

Karamellás-tejszínes bonbon


Én szeretem a toffifee tartóját használni, bár nem mindig tudom többször, van amelyik csak egyszer használatos. Ennek ellenére szép csokikat lehet benne gyártani. Szépen ki lehet kenni, de ezt is mint minden formát kétszer kell csokival kikenni, hogy ne roppanjon be a teteje, amikor kivesszük a formából. Ennél a csokinál nem készítettem külön karamell krémet, hanem a nyárról megmaradt karamell öntetből tettem egy picit, hogy finomabb legyen.

Karamellás-tejszínes bonbon

Hozzávalók:

10 dkg étcsokoládé,
5 dkg fehér csokoládé,
0,5 dl tejszín,
1 teáskanál vaníliás cukor,
pár kiskanál karamell öntet.

Elkészítés: a tejszínt rövid ideig forralom, majd beleteszem a fehér csokoládét a vaníliás cukrot és hagyom a csokit felolvadni. Jól elkeverem, majd rövid időre hűtőbe teszem, de nem hagyom teljesen megdermedni, kicsit folyósabb maradjon. Amikor kiveszem a hűtőből jól átkeverem ismét.
A formát közben kétszer kikenem egy kis ecset segítségével, közben a hűtőben pihen. A másik pihenő után kiveszem és megtöltöm a tejszínes krémmel. A tetejére csurgatok egy kevés karamell öntetet. Ismét visszateszem a hűtőbe és hagyom kicsit dermedni. A tetejét csokival zárom le és ismét hűtés következik legalább 1 óra hosszáig.
Utána kiveszem és csokikapszliba teszem. Ajánlatos pár nap alatt elfogyasztani.

2 megjegyzés :

  1. igen és igen! Vártam már a karamellásat! Bonbon mánia, levendulakrémeset nem készítesz? Én csinálnék, de nem tudom, hogy kell...

    VálaszTörlés
  2. Hajni!

    Ez nem volt olyan igazi karamellás csoki, de már van ötletem arra is, csak ki kell próbálni, vettem sűrített tejet is hozzá.
    Levendulakrémes csokit nem készítek, mert a levendulát nem szeretem, pedig bizti jó lehet, majd utána nézek, hátha ráakadok valamire.

    VálaszTörlés