2010. december 22., szerda

Aszalt sárgabarackos-marcipános szaloncukor



Nem tudom, hogy ezt lehet-e szaloncukornak nevezni, de én kineveztem. Kis előkészületet igényel, de utána már gyorsan elkészíthető. Jó szolgálatot tett a saját barack pálinka. Sajnos szebb papírt nem kaptam, de színvilágában illik a mostani karácsonyi barna, terrakotta színeimhez.

Aszalt sárgabarackos-marcipános szaloncukor

Hozzávalók:

1 csg aszalt sárgabarack (20 dkg),
35 dkg marcipán,
1 dl barackpálinka
20 dkg jó minőségű étcsokoládé,
tetejére kókuszreszelék.
Elkészítés: az aszalt sárgabarackot nyakon öntjük a pálinkával és egy napig hagyjuk benne ázni. Időnként keverünk rajta egyet. Másnap kivesszük a pálinkából, már ami marad, mert szépen beissza. Hosszában ketté vágjuk és egy marcipánnal burkoljuk., úgy hogy mindenhol elfedje. Szaloncukor formára igazítjuk. Egy fél óráig hagytam kicsit szikkadni. Az étcsokoládé felét a felolvasztó edényben 40 fokra melegítettem, majd hozzátettem a csoki második felét és hagytam teljesen felolvadni. Amikor lehűlt, akkor ismét felmelegítettem és ebbe mártogattam a marcipános darabokat. Rácsra téve hagytam megdermedni, tetejét megszórtam kókuszreszelékkel, jelképezve a havas tájat :-) Amikor teljesen megdermedt, akkor egyesével papírba csavartam.

12 megjegyzés :

  1. Na, úgy látszik, megint egy rugóra jár az agyunk, épp most posztoltam én is a szaloncukker-kollekciót! Nagyon csábító a Te páleszes szaloncukid, csere nem érdekel? :) ja, az én szalonjaim pedig már a csokizógépben készültek, nagyon szuper, köszönöm a tippet!

    VálaszTörlés
  2. ÚÚÚÚ,de finom,nagyon jó a kép is:-)

    VálaszTörlés
  3. Erinacea!

    Igen, közben én is láttam, de csak most van időm válaszolni, vendégségben voltunk a kisfiamnál:-))
    A párom azt mondta rá, hogy ez volt a legjobb szaloncukor amit eddig evett:-)))

    VálaszTörlés
  4. Ja és nagyon örülök, hogy tetszik a csokiolvasztó :-)

    A csokicsere nagyon jó gondolat, jövő karácsony előtt meghirdetjük és egy helyen összejövünk, és cserélünk :-))

    VálaszTörlés
  5. Ditta!
    Ma több dicsérete is kaptam érte, azoktól, akik megkóstolták.:-))

    VálaszTörlés
  6. Családi tűzhely !
    Most láttam a Te fügés mazsolásodat, na az se semmi, jó, hogy csak most láttam, különben neki állnék:-))

    VálaszTörlés
  7. Citromhab!
    Köszi kedves vagy, nekünk is nagyon ízlik :-))

    VálaszTörlés
  8. Nagyon tetszik, fincsi lehet!

    VálaszTörlés