2010. november 18., csütörtök

Vörösborban áztatott marcipános aszalt szilva csokiba mártva


Ennél az édességnél fontos az aszalt szilva áztatása vagy cherryben, vagy vörösborban. Én jófajta vörösborban áztattam egy egész napig, majd leöntöttem róla. A vörösbort utána elkészítettem forralt bornak. Mondhatom szuper volt.

Vörösborban áztatott marcipános aszalt szilva, csokiba mártva

Hozzávalók:
15 db aszalt szilva,
25 dkg marcipánmassza,
1-2 dl cherry, vagy vörösbor,
25 dkg jó minőségű étcsokoládé,
tetejére pisztácia.

Elkészítés: az aszalt szilvát előző este beáztatjuk a cherrybe, vagy a vörösborba, majd másnap lecsepegtetjük, ha nagyobbak a szilvák, kettévágjuk. A csokoládét kb. 40 fokos víz fölött felolvasztjuk. A marcipánmasszát annyi golyóvá formázzuk, ahány szilvánk van és egyesével vékony kerek lapokká nyújtjuk, hogy be tudjuk burkolni a szilvákat vele. Szép kerekre formázzuk a becsomagolt szilvákat és villára szúrva belemártjuk a csokiba és rácsra vagy sütőpapírra tesszük. Teljesen hagyjuk a csokit megdermedni. A sütőpapírról nagyon szépen lejön.


8 megjegyzés :

  1. Megtaláltam az új blogod:)) Nagyszerű, már látom, jövök ámuldozni, elcsábulni:)))

    VálaszTörlés
  2. Trinity!

    Nagyon örülök, hogy idetaláltál.
    Várlak máskor is szeretettel.

    VálaszTörlés
  3. Jöttem ide is! Eeeez aztán ütős édesség! Viszem is! :-D

    VálaszTörlés
  4. Mézigörl!

    Nagyon örülök, ha kipróbálod, nem fogod megbánni :-))

    VálaszTörlés
  5. Szia Gesztenye! Örülök, hogy megtaláltalak itt is! Ez a szilvás nagyon jó! Én is gondolokozom hasonlóban karácsonyra, csak Apa ütős házi szilvapálinkájába áztatom majd :)

    VálaszTörlés
  6. Eri!
    Nagyon örülök, hogy ide találtál :-)
    Próbáld ki, azzal is nagyon finom lehet!
    Jó ötlet!

    VálaszTörlés
  7. Fantasztikus dolgokat láttam nálad, köszönet a sok szuper receptért!:-)

    VálaszTörlés
  8. Timi!
    Nagyon örülök, hogy tetszik, amit csinálok:-))

    VálaszTörlés