2010. november 22., hétfő

Narancsos trüffel krémmel töltött csokigolyók marcipánba csomagolva, csokiköntösben


Több helyen is utána olvastam a trüffel krémnek, de valahogy olyan macerásnak tűnt. Így kicsit egyszerűsítettem a folyamatokon, a végeredményt kóstolva, nem rontott rajta semmit. Fogyókúrázóknak nem ajánlott :-)

Narancsos trüffel krémmel töltött csokigolyók marcipánba csomagolva, csokiköntösben

Hozzávalók:
25 dkg étcsoki,
20 dkg marcipánmassza,
trüffelkrém.

A trüffel krémhez:
1 dl tejszín,
20 dkg étcsokoládé,
5 dkg vaj,
1 narancs reszelt héja,
pár csepp mandulaaroma,
pár csepp vanília aroma.

Elkészítés:
trüffel krém:

1 dl tejszínt éppen csak megmelegítettem, majd beletördeltem az étcsokit (kb. 20 dkg) (jó minőségű) és 5 dkg vajat, beletettem 1 narancs reszelt héját, pár csepp mandulaaromát, kevés rumot és pár csepp vaníliaaromát. Jól elkevertem és egy napra hűtőbe tettem. Másnap kivettem a hűtőből és ismét jól elkevertem. Csodás íze van.

Ehhez a csokihoz a toffifee csoki műanyag tartóját használtam, amelyet kétszer kentem ki olvasztott étcsokival és a hűtőbe tettem. Amikor a csoki megdermedt, akkor kivettem a formából és két félgömböt töltöttem meg a narancsos trüffel krémmel. A két félgömböt összefordítottam és marcipánba burkoltam, majd úgy mártottam csokiba.
Tetejét megszórtam kókusz reszelékkel és készen kapható csokilapocskával díszítettem.
Csodálatos meglepetés annak, aki megkóstolja.

A trüffel krémet nem lehet pontosan kiszámolni, ha marad egy kevés, akkor másféle bonbont is lehet készíteni belőle.

8 megjegyzés :

  1. jó reggelt! A trüffelhez 5 vagy 10 dkg vaj kell? :)

    VálaszTörlés
  2. Hajni!

    KÖszi, rögtön javítom :-))

    VálaszTörlés
  3. Csóti Henriette2011. november 9. 19:27

    Nagyon tetszik a recept, de én elsőnek egy egyszerű dolognak állnék neki. Minden elismerésem a Tiéd, nagyon tetszenek a dolgaid még csemegézem.

    VálaszTörlés
  4. Heni!
    Örülök, hogy tetszik:-) Igen valóban egyszerűbbel kellene kezdeni:-))

    Ancsika!
    Ha most itt lenne legalább egy darab, hmm:-))

    Kinga!

    Örülök, hogy neked is tetszik:-))

    VálaszTörlés
  5. Fantasztikus ötlet! Nagyon tetszik, holnap nekiállok és megcsinálom! Azokat a cuki csillagokat, hol lehet venni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Omaria!
      Az aldiban lehettt venni 2010-ben, idén is volt, de nem ilyen.

      Törlés