2010. november 23., kedd

Baileyses trüffel krémes praliné


Nagyon szeretem ezeket a szilikon csokiformákat. Arra kell figyelni, hogy mindenhol egyenletesen legyek kikenve a csokival legalább kétszer. Akkor nem fordulhat elő, hogy kipattintva a formából, a csoki teteje bereped. Ez az édesség kizárólag felnőtteknek ajánlott.

Baileyses trüffel krémes praliné


Hozzávalók:

a töltelékhez:
5 dkg fehér csokoládé,
5 dkg tejcsokoládé,
0,5 dl tejszín,
0,5 dl baileys,
2 kiskanál nescafé.

a bevonathoz:
15-20 dkg jó minőségű étcsokoládé.

Elkészítés: a töltelékhez a fehér csokit és a tejcsokit feldaraboljuk, a tejszínt 1 percig forraljuk, majd levesszük a tűzről és beletesszük a kétféle csokit, majd addig keverjük, amíg felolvad. Belekeverjük a nescafét , meg a baileyst is. Kb. 20 percig hűlni hagyjuk, majd jó habosra keverjük.
Közben kb. 40 fokos víz fölött megolvasztjuk az étcsokoládét és bármilyen formát kikenünk vele egy rétegben, majd hűtőbe tesszük. Amikor megdermedt a csoki, még egyszer kikenjük és ismét hűtőbe tesszük.
Ha ismét megdermedt, akkor beletöltjük az előzőleg elkészített krémet, a tetejét csokival zárjuk le és hűtőbe tesszük legalább egy órára. Kivéve a hűtőből, a formából simán kinyomjuk.

19 megjegyzés :

  1. Vettem belőle egyet!:-)Finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Hogy milyen szépeket tudsz ! Csak ámulok.
    Majd jövök receptet lopni:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jol neznek ki! Es tetszik a narancsos dekoracio is! Az a csavart hogy keszult?

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó ötlet, hogy itt egy csokorba összegyűjtöd őket. :)

    VálaszTörlés
  5. Nelli!

    Egészségedre! Remélem ízlett:-))

    VálaszTörlés
  6. Eri!
    Köszi! :-))
    Bevallom, hogy a csavart narancsos díszt úgy vettem a Müllerben :_)

    VálaszTörlés
  7. Vizicsibe!

    Nekem is nagyon teszik :-) *elégedettennéz* :-))

    VálaszTörlés
  8. szia!

    most kaptam pont egy ilyen bon-bonos formát szülinapomra, mint amit te is használsz és receptek után keresgéltem az interneten, amikor rátaláltam a blogodra:) fantasztikusak a receptek, nagyon felkeltették a fantáziámat, főleg ez a baileys-es. gyönyörűen néz ki!:) annyi kérdésem lenne ezzel kapcsolatban, hogy milyen étcsokit szoktál venni hozzá? elsőként csak egyszerűen ki szerettem volna önteni a formát, hogy kipróbáljam, hogyan működik és mivel ötletem sem volt, milyen csokit kellene venni hozzá, ezért tortabevonó étcsokit vettem, de annak nem az igazi az íze...
    előre is köszi a segítséget!:)
    üdv,
    réka:)

    VálaszTörlés
  9. Réka!
    Köszi a kedves szavakat:-)
    Én eddig a lidlben vagy az aldiban vettem a bonbonokhoz csokit, legalább 70 %-os étcsokit.
    A tortabevonó csoki nagyon messze van a csokitól. Próbáld ki ilyen étcsokiból és meglátod jó lesz.
    Ha valamiben segíthetek szólj.

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm a tippet, jövő hétvégén ki is fogom próbálni:)

    VálaszTörlés
  11. Szióóóóó!
    A blogod után kedvet kaptam a bonbon készítéshez :DDD *.* Ki szeretném próbálni ezt a receptet (lehet h butaság amit most kérdezek), de milyen eszköz segítségével tudom kikenni a formát csokival? O.o
    Előre is köszönöm a segítséged :$ :)))
    Kriszti

    VálaszTörlés
  12. Kriszti!
    Örülök, hogy kedvet kaptál a bonbonozáshoz:-))
    A szilikon formákat sima kis iskola ecsettel ki lehet kenni, nem használok hozzá semmilyen extra eszközt:-))

    VálaszTörlés
  13. Jajjj nagyon szépen köszönöm :))))

    VálaszTörlés
  14. Jajj és még egy kérdéééés. Meddig lehet őket elfogyasztani? O.o mert Karácsonyra szeretném a barátomnak.. és a nagy karácsonyi sütés-főzs közben nem akarom zavarni anyumat a konyhában... :)

    Kriszti

    VálaszTörlés
  15. Kriszti!
    A tejszínes krémekkel töltött csokikat én egy hétnél tovább nem nagyon tenném el. Mondjuk nálunk gyorsabban elfogy, vagy elajándékozom:-))

    VálaszTörlés
  16. Kedves Bonbon Mánia!
    Elkészítettem a bonbonodat, de nekem a töltelékkel volt gondom. Mivel túl híg volt a töltelékem, a lezárásra rátett csoki összekeveredett a töltelékkel, és csupa selejtet sikerült csinálnom, lyukasak maradtak a bonbonok. Te, amikor beletöltöd a burokba, utána mennyi ideig vársz a lezárással? Vagy más lehetett a gond? Esetleg csináljam meg egy nappal előtte a tölteléket, és akkor eléggé besűrűsödik? Vagy mivel lehetne sűrűbbé tenni?
    Előre is köszönöm: Hajni

    VálaszTörlés
  17. Szia Hajni!
    Nagyon sajnálom, hogy így sikerült.
    Javítottam az arányokon, hogy sűrűbb legyen.
    Igen jobb lenne esetleg egy nappal előbb elkészíteni. Én addig hűtőbe teszem a tölteléket, amíg a csokiburok készül, ez is segíthet. A tölteléknek teljesen ki kell hűlnie, akkor sűrűbb lesz.
    Próbáld meg még egyezer, mert tényleg nagyon finom!Remélem most sikerülni fog.

    VálaszTörlés
  18. Köszönöm! :) Megpróbálom!

    VálaszTörlés