2010. november 25., csütörtök

Mazsolakrémes-marcipános bonbon


Ma nagyüzemben gyártottam a bonbonokat. Jó kis pepecselős munka volt, de megérte.Csak az volt a gond, hogy mire elkészültem, már nem lehetett fotózni. Azért készítettem egy gyors képet, majd nappali fénynél lesz jobb is. A mostani csokimat Csokiimádók klubja ihlette és mondhatom nagyon finom lett. A készítésnél érdemes több krémet készíteni, mert a krém párolgási sebessége elég magas :-) Végre kaptam kókuszzsírt, ami jobb a csokikhoz, mint a vaj.

Mazsolakrémes - marcipános bonbon

Hozzávalók:

15 dkg mazsola,
1 dl rum,
15 dkg marcipán,
kókuszzsír,
0,5 dl tejszín
20 dkg étcsokoládé.

Elkészítés:
töltelék: a mazsolát előző este a rumba beáztattam . Másnap a rum egy részét leöntöttem róla és aprítógépben a marcipánnal együtt krémesre kevertem. Közben a tejszínt felmelegítettem és 5 dkg csokit tettem bele, hagytam felolvadni, majd pár percre a hűtőbe tettem, utána a mazsolás marcipánkrémbe kevertem.

A maradék csokit egy kiskanál kókuszzsírral mikróban a legalacsonyabb fokozaton megmelegítettem. Figyelni kell, hogy 40 fok fölé ne menjen a hőfok. Én úgy készítem, hogy percenként megnézem és jól elkeverem. Ezzel a csokival kentem ki a kétszer a műanyag formát. Közte a hűtőben várt sorára pár percig, amíg a csoki megszilárdult. A második menet után kiskanállal a krémet beletettem a formába és újra hűtőbe tettem pár percre. Az utolsó fordulóban a tetejét csokival zártam le és ismét hűtő következett. Kb. egy óra múlva kivettem a hűtőből és a formából kiszedve, csoki kapszliba tettem és egy jól záródó dobozban várja a barátokat.

10 megjegyzés :

  1. Ez igen! Nagyon klassz ez a blog,és ez a bonbon is.:)

    VálaszTörlés
  2. Aliz!

    Örülök, hogy idetaláltál :-))

    VálaszTörlés
  3. fogadjunk, hogy van 3-4 segéded, akivel ezeket gyártod! :) ilyen tempóban ennyit!!! Csodálatos megint ez a gyémánt. Ez a jégkockatartó, amit vettél? (én tegnap már kinyúltam a sok bonbontól, egy darabig nem gyártok.) és a mazsolakrém is szuper. gratula!

    VálaszTörlés
  4. Hűha, ez már komoly nagyüzem, kérem, ami itt zajlik:))
    Komolyra fordítva: fantasztikusakat alkottál!!!

    VálaszTörlés
  5. Engem a barát kategória érdekel..... :):):):)

    VálaszTörlés
  6. Hajni!
    Köszi, kedves vagy!
    Nem, nincsenek segédeim :-))
    Viszont van olyan csoki, ami nem az idén készült :-)).
    Még lesz pár menet, mert sokan szeretnének enni belőle :-))

    VálaszTörlés
  7. Trinity!

    Köszi, nagyon kedves vagy, igyekszem nagyon :-))

    VálaszTörlés
  8. Ottis!

    Köszi, kedves vagy!

    A tiéd is nagyon klassz, megnéztem :-)

    VálaszTörlés