2010. november 28., vasárnap

Kókuszos bonbon


Köszönöm a sok dicséretet, nagyon kedvesek vagytok.
Nem szeretnék senkit megtéveszteni, nem mindegyik csoki készült az idén :-))
Ez a mostani viszont igen. Ehhez el kell mondani, hogy sütiben nem vagyok oda a kókuszért, de van egy szaloncukor, amit nagyon szeretek, persze, hogy kókuszos. Tavaly már nem láttam sehol, ezért gondoltam, hogy megpróbálom. Amikor kész lett, alig vártam, hogy megkóstoljam. Nos az eredmény meglepett, szinte ugyanaz. Ebből fogok szaloncukrot is készíteni. Kb. 14 db lett.

Kókuszos bonbon

Hozzávalók:
a kókuszos töltelékhez: 5 dkg fehér csokoládé, 1 dl tejszín, 1 kiskanál kókuszzsír, 5-8 dkg kókusz, 2 teáskanál glükóz szirup.
a csokiköntöshöz 15 dkg jó minőségű étcsokoládé (most 65 %-ost használtam), 1 kiskanál kókuszzsír.

Elkészítés: a tejszín megmelegítettem, majd beletettem kókuszzsírt és a glükóz szirupot, beletördeltem a fehér csokit és hagytam, hogy felolvadjon. Ekkor tettem bele a kókuszt is és jól összekevertem. Pár percre hűtőbe tettem, de csak addig, amíg egy kicsit szilárdabb állapota lett.

Addig az étcsokoládét 40-50- fokos víz fölött egy kis edényben felolvasztottam, majd hozzákevertem a kókuszzsírt. Ettől szép fényes marad a csoki. A bonbon formát kétszer kikentem a csokival, közte a hűtőben pihent.
A második pihenés után megtöltöttem a kókuszkrémmel. Ha keményebb lesz a krém, mint, ahogy belel tudnánk kanalazni a formák mélyedéseibe, akkor egy pillanatra tegyük alacsony hőfokon a mikróba. A krém tetejét csokival zártam le és újra hűtőbe tettem. Kb. egy óra múlva kiszedtem a formából. Nagyon finom, ha valaki akarja, akkor egy kis kókuszlikőrrel is ízesítheti.

18 megjegyzés :

  1. Nagyon jól néz ki! Ez a szaloncukros ötlet engem is elgondolkodtatott, de honnan szerzed be a kókuszzsírt?

    VálaszTörlés
  2. biobolt, www.herbahaz.hu, Metro...

    VálaszTörlés
  3. Citromhab!

    Meg fogsz lepődni, egy kicsi városban bemenetem egy pici Herba boltba és ott kaptam kókuszzsírt, 1 kg-os kiszerelésben, és nagyon megörültem neki:-))
    A szalonncukrot mindenképpen el fogom készíteni, mert nagyon finom lett.

    VálaszTörlés
  4. Na, majd szombaton körülnézek. A kókusz a kedvencem. Tavaly is nagy sikere volt a saját szaloncukornak, gyerkőcök szaporodnak, nagymamának ügyeskedni kell.
    Még gyűjtóm kicsit a bátorságot...

    VálaszTörlés
  5. Gondaanyu!

    Ne mááá, Te aki olyan finomakat készítesz és olyan ügyesen, meg tudod csinálni.
    Nem kell hozzá bátorság, csak kicsi türelem :-))

    VálaszTörlés
  6. Hol szerzel be ilyen csudajó formákat?

    VálaszTörlés
  7. Zsuzska!
    Én annak idején Ausztriában vettem, de ma már itthon is lehet kapni.
    Nem tudom hol laksz, de Budapesten sok helyen hozzájuthatsz.
    Interneten is lehet rendelni, nézd meg itt:
    http://gasztroshop.hu/index.php?searchstring=bonbon&x=24&y=13

    VálaszTörlés
  8. Nagyon finomnak tűnik ez a bonbon! Akkor a töltelék lesz olyan szilárd, hogy szaloncukrokat is lehet belőle formázni?
    Én legutóbb itt vettem szilikonformákat:
    http://www.soregi.com/#?id=4&p=1465
    Feleannyiba se kerülnek, mint a Gasztroshopban :)

    VálaszTörlés
  9. Erinacea!

    Ha kicsivel több fehér csokit teszel bele, akkor igen lesz annyira szilárd, hogy szaloncukornak is jó.
    Én mindenképpen megpróbálom.

    VálaszTörlés
  10. Erinacea !

    Köszi az ötletet a beszerzés helyére.:-))

    VálaszTörlés
  11. Nagyon finom ez is biztos!És a zserbó gombócot is egyszer ki kell próbáljam :-)

    VálaszTörlés
  12. Ottis!
    Köszi, kedves vagy!
    A zserbó gombócot ki ne hagyd :-))

    VálaszTörlés
  13. Nagyon jó kis bonbonokat találtam itt, gratulálok. Szaloncukor készítésén gondolkozom, jó ötlet a kókuszos, de a glükózszirupnál picit megakadtam. Ezt ugye te csinálod?! Pici vízzel sűrűre főzöd a cukrot!?

    VálaszTörlés
  14. Éva!

    KÖszi a dicséretet:-))
    Igen én készítem, valahol olvastam, hogy 63 dkg kristálycukorot kell 37 ml vízzel pár percig forralni és az egészet ki kell egészíteni, hogy 1 liter legyen.
    Ezt a mennyiséget feleztem és így készítettem.

    VálaszTörlés
  15. Kokuszos az lehet nekem mindig. A bonbonok nagyon jol neznek ki, a mi nalad termeszetes. Ha nem talalok kokusz zsirt mivel potolhatom?

    VálaszTörlés
  16. Adriana!
    Örülök, hogy tetszik:-)
    A kókuszzsírt el is hagyhatod, ma már nem teszek bele, anélkül is jó a csokiburok.
    A töltelékben lévőt pedig egy kicsivel több tejszínnel helyettesítheted.

    VálaszTörlés